کد خبر: 515392
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
 فارس: علی اسماعیلی رئیس نمایشگاه کتاب تهران درباره اختصاص بن‌کارت‌های دانشجویی و میزان اعتبار اختصاص یافته برای بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته به بن‌کارت‌های دانشجویی هنوز مشخص نشده است.
 
* جلسه با مخابرات برای ارائه خدمات در نمایشگاه کتاب/ طرحی برای حذف بن کارت‌ها

 
وی در پاسخ به اینکه برای عدم مشاهده صف‌های طولانی دریافت این بن کارت‌ها تدابیری اندیشیده شده است، اضافه کرد: در حال برنامه‌ریزی‌هایی هستیم، قرار است نشستی را با مخابرات داشته‌ باشیم و طی روز آتی جلسه‌ای را برگزار کنیم تا ببینیم مخابرات چه امکاناتی را در نمایشگاه کتاب در اختیار ما قرار خواهد داد، در پی آنیم تا دسترسی‌ها را آسان کنیم.
 
به گفته اسماعیلی، در حال طرحی وایرلس هستیم تا افراد از منازل خود اقدام کنند و نیازی به گرفتن بن‌کارت نداشته باشند، البته در حال کار بر روی این طرح هستیم تا از این ابزار استفاده کنیم؛ ولی این مهم مستلزم یکسری هزینه‌ها و زمان است، اگر مخابرات به لحاظ زمانی هزینه‌ای این امکان را به ما بدهد ممکن است به این سمت حرکت کنیم که بساط این صف‌های طولانی هم جمع شود.
 
رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته به این بخش هم بزودی اعلام می‌شود.
 
به گفته وی، تقریبا برنامه همه کمیته‌ها اماده شده است، قرار شده تا آخر این هفته از برنامه هر کمیته دفاع شود، مناقصه‌ها انجام شد و برندگان مشخص شده‌اند.
 
* سالن مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران تغییر می‌کند

 
رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیرامون بازدید روز گذشته خود از فضای مصلای امام خمینی(ره) گفت: روز گذشته بازدیدی از فضای مصلای امام خمینی محل نمایشگاه کتاب صورت گرفت، درحال حاضر عرضه مستقیم کالا در مصلا انجام می‌شود، برای این مهم فضایی تدارک دیده شده که از آن هم بازدیدی صورت گرفت تا از ظرفیت این فضا هم استفاده کنیم، احتمالا بر اساس تصمیم، سالن مراسم افتتاحیه تغییر خواهد کرد، تا برنامه آغازین نمایشگاه را در فضای دیگری در این مجموعه برپا کنیم.
 
* موافقت بانک مرکزی برای اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات کاغذ فقط برای نمایشگاه کتاب

 
اسماعیلی درباره ارز مبادله‌ای و جلسات و نتایج آن عنوان کرد: در راستای بحث ارز مبادله‌ای هم اقداماتی خوب صورت گرفت؛ توانستیم دستور اختصاص ارز مبادله‌ای را از بانک مرکزی بگیریم که با تدابیری که بزودی اتخاذ خواهد شد در این راستا اقدام می‌شود، طی جلسه با گمرک توافقات خوبی حاصل شد تا در جهت ترخیص کالا و سایر برنامه‌ها در این راستا طبق هماهنگی‌هایی عمل کنیم.
 
وی با اعلام خبری مهم اضافه کرد: نیازهای ارزی را به بانک مرکزی اعلام کردیم، بر اساس دستور رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی قرارشده یک مبلغ ارز مبادله‌ای فقط برای واردات کاغذ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص دهند، در حال پیگیری تا عملی شدن این موضوع هستیم. البته میزان این اعتبار مشخص است چراکه ما بر اساس نیاز پیش‌بینی کرده و آنها هم موافقت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار