کد خبر: 628813
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
ويژه برنامه هاي سيما براي دهه فجر اعلام شد
سيما با سه مجموعه نمايشي امسال به استقبال دهه فجر خواهد رفت. « معماي شاه»،«انقلاب زيبا» و «دربنداروند» سريال هايي هستند كه با آغاز دهه فجر پخش آنها نيز شروع خواهد شد.
محمد صادق عابديني

سيما با سه مجموعه نمايشي امسال به استقبال دهه فجر خواهد رفت. « معماي شاه»،«انقلاب زيبا» و «دربنداروند» سريال هايي هستند كه با آغاز دهه فجر پخش آنها نيز شروع خواهد شد.

به گزارش«جوان» روز گذشته دكترتقی رستم وندی مدیر پروژه دهه فجر سیمای جمهوری اسلامی، در ديدار با اصحاب رسانه، به معرفي و تشريح برنامه هاي سيما براي بزرگداشت دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت.

رستم وندي در ابتدا با اشاره به اينكه برنامه ريزي توليدات ويژه دهه فجر از حدود 5 ماه پيش آغاز شده بوده است، اهداف سيما را در اين برنامه ها در قالب مشاركت در شادي و جشن بزرگ مردم، بازخواني انقلاب اسلامي و دستاوردهاي 35 ساله اخير، آشنايي نسل جوان با انقلاب و خاستگاه انقلاب اسلامي، گرامیداشت خانواده های شهدا، ایثارگران ، پیشکسوتان و در صدر آنها بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان ابعاد وابستگی رژیم پهلوی و خیانت آن به مردم، منافع ملی و چگونگی فروپاشی این رژیم، تشریح بازتاب انقلاب اسلامی در جهان از جمله بیداری اسلامی و به تصویر کشیدن حضور میلیونی آحاد مردم در راهپیمایی بيست دوم بهمن عنوان كرد.

وي همچنين زمان آغاز ويژه برنامه هاي سيما را از روز 19 دي سالروز قيام مردم قم عنوان كرد و از استفاده از ظرفيت هاي سيما در بخش هايي چون مجموعه هاي نمايشي، برنامه هاي مستند، برنامه هاي گفتگو محور، انيميشن وبرنامه كودك و نوجوان، زير نويس، ميان برنامه، تيزر و برنامه هاي كوتاه، خبر دارد.

رستم وندي آرايش رسانه اي سيما را به صورت زنجيره اي از شبكه ها اعلام كرد و گفت انتظار داريم با پيوستن شبكه هاي تازه تاسيس به شبكه هاي قديمي براي همه اقشار در هر ساعت برنامه هاي متنوعي را پخش نماييم.

مدیر پروژه دهه فجر سیما گفت : پخش مجموعه تلویزیونی الف ویژه و 50 قسمتی «معمای شاه» به صورت هفتگی از روز جمعه 18 بهمن ساعت 22 آغاز می شود و علاوه برآن، مجموعه تلویزیونی "انقلاب زیبا" نیز در دستور کار پخش شبکه یک سیما است.

وی افزود : مجموعه تلویزیونی 6 قسمتی «دربند اروند» بیانگر خاطرات شهدای غواص دفاع مقدس از شبکه سه سیما در این ایام پخش می شود.

مدیر پروژه سیما در تشریح چگونگی پخش تله فیلم ها از شبکه های مختلف سیما گفت : شبکه های دو و چهار سیما 40 تله فیلم جشنواره بین المللی تلویزیونی جام جم را به مدت یک ماه پخش می کنند.

وی افزود: ساعت پخش این تله فیلم ها در شبکه دو سیما، 21 هر روز و باز پخش آن ساعت 22:15 از شبکه چهار خواهد بود.

رستم وندی گفت: همچنین شبکه دو سیما 10 تله فیلم برگرفته از مجموعه های تلویزیونی با موضوع انقلاب این شبکه را که در سال های گذشته پخش شده است، از برنامه « سینما سین» پخش خواهد کرد. وی افزود : ساعت 15 هر روز تله فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی از شبکه نمایش به نمایش در می آید.رستم وندی اظهار داشت: پخش مجدد سریال " در چشم باد "نیز به همراه بررسی پنج سریال تلویزیونی مرتبط با انقلاب اسلامی در برنامه تماشاخانه، در دستور کار شبکه تماشا است.

مدیر پروژه دهه فجر سیما از پوشش جشنواره فیلم فجر، هر شب در برنامه «هفت» شبکه سه و ده برنامه 90 دقیقه ای شبکه نمایش و برنامه عصرگاهی شبکه چهار خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر فجر نیز در شبکه چهار تماشایی می شود.

وی افزود: برنامه «چشم بندان» شبکه نمایش نیز در ده برنامه فیلم های سینمای غرب علیه انقلاب اسلامی را

نقد می کند.

مدیر پروژه دهه فجر سیما از پخش 15 مستند در بیش از 120 قسمت معادل 3600 دقیقه خبر داد و گفت: مستندهای فاخر «رازها و دروغ ها» روایت کننده مهره های رژیم پهلوی از ابعاد وابستگی رژیم از شبکه یک سیما، مستند «سراج» با موضوع بررسی مقایسه ای مراحل پس از انقلاب با سایر انقلاب ها ، مستند «ستیزه جویان» روایت کننده شخصیت ها و نهادهای ضد جمهوری اسلامی در آمریکا از شبکه چهار، مستند «پرتره از پنج مهره رژیم پهلوی» از شبکه تهران و مستند «بیداری اسلامی» بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی در جهان از شبکه سه، از جمله مستندهای عنوان شده است.

وی افزود، همچنین مستندهای «قندیل های شکسته» مبتنی بر خاطرات فردوست، فناوری های نوین از شبکه چهار، «روزی روزگاری» خاطرات محسن رفیق دوست از شکل گیری انقلاب، «خط سرخ انقلاب» شامل مصاحبه با انقلابیون، مستند اماکن، اشخاص و وقایع شهر تهران »از شبکه تهران سیما و مستند «گزارشگران خارجی انقلاب»از شبکه جام جم پخش می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار