کد خبر: 645843
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
ضربات پنالتي بلاي جان ايران
تيم ملي فوتسال كشورمان با قبول شكست در ضربات پنالتي...
فريدون حسن
تيم ملي فوتسال كشورمان با قبول شكست در ضربات پنالتي، قهرماني فوتسال آسيا را به ژاپن تقديم كرد.
دو تيم در حالي عصر ديروز مقابل هم قرار گرفتند كه ژاپني‌ها تا قبل از فينال عنوان بهترين خط دفاع را داشتند و ملي پوشان ايران بهترين خط حمله را به خود اختصاص داده بودند.  بازي با برتري كامل و مطلق ايران آغاز شد و ژاپني‌ها به صورت كامل در لاك دفاعي فرو رفته بودند، همين دفاع مطلق و چند لايه به همراه عجله و شتابزدگي بازيكنان ايران باعث شد كه حملات پرتعداد ايران در اين نيمه تنها يك بار به ثمر بنشيند. تك گل اين نيمه را فرهاد توكلي با يك ضربه محكم از راه دور وارد دروازه ژاپن كرد.  بعد از گل، ايران بارها توسط حسن‌زاده و طيبي تا آستانه گلزني دوباره پيش رفت اما درخشش دروازه‌بان ژاپن و حضور پرتعداد ژاپني‌ها در دهانه دروازه هر بار مانع از گلزني شد تا نيمه اول با همان تك گل توكلي به سود شاگردان خسوس به پايان برسد.
 
با شروع نيمه دوم باز هم اين ايران بود كه حاكم مطلق توپ و ميدان بود، اما در يك غافلگيري روي يك ضربه خطا دروازه تيم كشورمان باز شد تا ژاپن به خواسته خود برسد و علاوه بر به تساوي، مسئله كشاندن بازي كاملاً در لاك دفاعي فرو برود. اتفاق بد ديگر در اين نيمه پنج خطا شدن تيم كشور‌مان بود؛ امري كه يك پنالتي از نقطه دوم هم به ژاپني‌ها داد كه ضربه ژاپني‌ها به بيرون رفت. در آخرين دقايق بازي، ژاپن با خوش‌شانسي از در‌يافت گل نجات پيدا مي‌كرد، حتي در ثانيه‌هاي آخر دروازه‌بان اين تيم توپ حسن‌زاده را از روي خط دروازه به شكل عجيبي دفع كرد تا كار به وقت اضافه كشيده شود.  در شروع وقت اضافه اول، طيبي روي يك حركت عمقي گل دوم ايران را به ثمر رساند تا خيال همه موقتاً راحت شود. 
 
با شروع نيمه‌دوم وقت اضافه، حميد احمدي به اشتباه دروازه‌ خود‌مان را باز كرد تا باز هم همه چيز مساوي شود و كار به ضربات پنالتي كشيده شود.  در ضربات پنالتي اما اين ژاپني‌ها بودند كه بهتر عمل كردند و سه ضربه پنالتي آنها تبديل به گل شد، اما طاهري بهادري و حسن‌زاده ضربات ايران را از دست دادند تا ژاپن براي سومين بار قهرمان آسيا شود.  در ديدار رده‌بندي نيز ازبكستان 2 بر يك كويت را برد و سوم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار