کد خبر: 646789
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
مروري كوتاه بر اشغال فلسطين توسط رژيم صهيونيستي در سالگرد آن واقعه
26 ارديبهشت سالروز نكبت‌بارترين تولد دنياست. تولدي كه...
پويان شريعت
   
26 ارديبهشت سالروز نكبت‌بارترين تولد دنياست. تولدي كه حاصل آن رژيم منحوس صهيونيستي است. روزي كه مسلمانان جهان از آن با نام «يوم النكبه» ياد مي‌كنند.
به بهانه سالروز «روز نكبت» بر آن شديم تا گذري كوتاه بر چگونگي تولد و موجوديت رژيم صهيونيستي داشته باشيم.
 
   روز نكبت؟
روز نكبت اشاره به جنگ ميان متجاوزان اسرائيلي و مردم مسلمان فلسطين دارد.
جنگي كه به اجبار و در نتيجه آن هزاران فلسطيني ترك وطن كردند و آواره سرزمين‌هاي ديگر شدند. به هر حال روز نكبت يا يوم النكبه روز تأسيس رژيم منحوس صهيونيستي و تولد اين رژيم در 15 مي 1948 است. در جريان درگيري ميان رژيم صهيونيستي و مسلمانان ساكن فلسطين كه سرانجام به تأسيس دولت اسرائيل انجاميد بيش از هفتصد هزار اسرائيلي آواره شدند. از نظر مردم فلسطين اين روز تداعي‌كننده روزهاي وحشتناكي است كه به اشغال سرزمين‌هاي اشغالي و مصادره اراضي و اولين موج آوارگي و اخراج بيش از هفتصد هزار فلسطيني ختم شد.
امروزه بعد از گذشت 66 سال از اين واقعه شمار آوارگان فلسطيني به چهار ميليون نفر رسيده است كه همچنان بيشتر اين آوارگان در اردوگاه‌هاي كرانه باختري نوار غزه و ديگر كشورها زندگي مي‌كنند.
  
  مروري بر فلسفه تشكيل رژيم صهيونيستي
با توجه به اينكه رژيم صهيونيستي در 15 مي 1948 اعلام وجود كرد اما با كمي بررسي متوجه مي‌شويم كه اين اقدام در حدود نيم قرن قبل‌تر ريشه دارد.
بعد از برپايي نخستين كنگره يهود يا همان بهتر بگوييم صهيونيسم در سال 1865 در سوئيس و تصويب تشكيل دولت يهود در سرزمين فلسطين مهاجرت صهيونيست‌ها به اين منطقه تحت حمايت سازمان جهاني صهيونيسم آغاز گرديد.
بعد از جنگ جهاني اول مهاجران به سمت فلسطين روانه شدند و درست در اين زمان بود كه آژانس يهود براي هماهنگ كردن و سرعت بخشيدن در روند مهاجرت يهوديان تشكيل شد. با روي كار آمدن هيتلر و نازيسم بهانه‌اي براي رشد مهاجرت صعودي يهوديان به فلسطين به وجود آمد، به طوري كه تعداد يهوديان مهاجر در فلسطين به بيش از 650 هزار نفر در سال 1948 رسيد.
در سال 1326 سازمان ملل كه به تازگي توسط طرف‌هاي پيروز جنگ جهاني تشكيل شده بود و كاملاً در اختيار آنان بود با صدور قطعنامه‌اي فلسطين را به دو بخش يهودي و فلسطيني تقسيم كرد و بلافاصله بعد از صدور قطعنامه شماره 181 كشتارهاي وحشيانه‌ و ترورهاي جنايتكارانه‌اي توسط صهيونيست‌ها روي داد. سرانجام در چهاردهم ماه مي 1948 انگليس پدر پير استعمار از حضور خود در فلسطين كناره گرفت و چشم‌ پوشيد و همزمان با خروج كميسر عالي انگليس از فلسطين صهيونيست‌ها به سركردگي «ديويد بن گوريون» موجوديت رژيم غاصب صهيونيستي را با نام اسرائيل اعلام كردند و هر دو بلوك شرق و غرب آن را به رسميت شناختند و آژانس يهود قطعنامه 181 را به عنوان سند شناسايي اين رژيم استفاده كرد.
در طول اين سال‌ها بر هيچ‌كسي پوشيده نيست كه اگر سهل‌انگاري و ترس و خود‌فروشي كشورهاي
عربي نبود ما امروز شاهد اين همه جنايت و خون‌‌هاي ريخته شده در فلسطين و شهادت كوچك و بزرگ نبوديم و روبه‌روي آن متقابلاً بر هيچ كس پوشيده نيست كه پشتيبان مسلم و بدون چون و چراي اين ملت مظلوم همواره انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام روح‌الله و مردم مسلمان و شهيدپرور انقلابي و ولايت‌مدار ايران بوده‌اند، تا جايي كه يكي از ثمرات و بركات اين ادعا روز قدس مي‌باشد كه در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان اتفاق مي‌افتد و برگزار مي‌شود و اين ريشه در پيام امام روح‌الله رهبر انقلاب اسلامي ايران و مسلمانان و آزادگان جهان دارد. به اميد سرنگوني و از بين رفتن اسرائيل از صفحه روزگار.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار