کد خبر: 649077
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
دوپينگي‌هاي وزنه‌بر‌داري 4 نفر شدند
با مثبت اعلام شدن پاسخ آزمايش دوپينگ دومين وزنه‌بر‌دار نوجوان تيم‌ملي كشور‌مان حالا نگراني بابت اين پديده زشت به اوج خود رسيده است...
فريدون حسن
با مثبت اعلام شدن پاسخ آزمايش دوپينگ دومين وزنه‌بر‌دار نوجوان تيم‌ملي كشور‌مان حالا نگراني بابت اين پديده زشت به اوج خود رسيده است. علاقه‌مندان به وزنه‌بر‌داري هنوز خاطره تلخ دوپينگ و محروميت دسته‌جمعي وزنه‌بر‌داران تيم‌ملي را از ياد نبرده‌اند، چند‌ سالي مي‌شد كه بابت كنترل‌هاي بي‌عيب و نقص خبري از دوپينگ نبود اما حالا دوباره اين غول زشت از خواب بيدار شده.
حسين رضا‌زاده رئيس فدراسيون وزنه‌بر‌داري اما خبر از تعداد بيشتر دوپينگي‌ها مي‌دهد: متأسفانه تعداد وزنه‌بر‌داران دوپينگي تيم نوجوانان چهار نفر است و ما در اين مدت پس از بر‌گزاري جلسات متعدد توانسته‌ايم مسبب اصلي اين رفتار غير‌ورزشي را شناسايي كنيم.
 
به گفته اين ورزشكاران كه اتفاقاً هر چهار نفر مازندراني هستند يكي از مربيان اين استان از غفلت و نا‌آگاهي آنها سوء‌استفاده كرده و به بهانه افزايش ركورد، دارو‌هاي غير‌مجاز به آنها داده است. اين اتفاق در خارج از اردوي تيم‌ملي صورت گرفته و هر چهار وزنه‌بر‌دار دوپينگي به اين موضوع اعتراف كرده‌اند. در خصوص مربي خاطي نيز طي جلسات آينده تصميم‌گيري مي‌كنيم.  رضا‌زاده تأكيد مي‌كند كه از زمان رياستش در وزنه‌بر‌داري توجه ويژه به رده‌هاي سني داشته است و اين كار را در دو بخش استعداد‌يابي و پرورش و بحث مبارزه با دوپينگ با جديت دنبال مي‌كند.  وي مي‌گويد: طي چهار سال گذشته هشت اعزام مهم جهاني و آسيايي در اين رده‌ها داشته‌ايم اما جز رقابت‌هاي اخير قهرماني نوجوانان آسيا در تايلند، هيچ يك از نمونه‌هاي ورزشكاران كشور مثبت اعلام نشده كه اين خود گوياي اهميت بحث مبارزه با دوپينگ در فدراسيون وزنه‌بر‌داري است.
 
در اين سال‌ها بخش زيادي از توان خود را صرف مبارزه با دوپينگ كرده است اما بايد پذيرفت كه در بحث استفاده از مواد نيرو‌زا، خود مربيان و ورزشكار هم بايد رفتاري صادقانه و حرفه‌اي داشته باشند و با جديت و احساس مسئوليت بيشتري به موضوع نگاه كنند.  رضا‌زاده با رد شايعه تعليق وزنه‌بر‌داري گفت: بحث تعليق به هيچ عنوان مطرح نيست اما به دليل اشتباه يك مربي و چهار وزنه‌بر‌دار كه از روي نا‌آگاهي مبادرت به استفاده از دارو‌ها نيرو‌زا كرده‌اند فدراسيون بايد طبق مقررات مبلغي را به عنوان جريمه بپر‌دازد.  طبق آخرين اعلام فدراسيون وزنه‌بر‌داري مبلغ 100 هزار دلار جريمه شده است كه رئيس فدراسيون مي‌گويد مشغول رايزني براي نحوه پر‌داخت اين جريمه هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار