کد خبر: 653661
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
همزمان با تدارکی گسترده در سراسر کشور
در حالی که هنوز حدود دو سال به انتخابات مجلس خبرگان فرصت باقی است ولی یک جریان خاص سیاسی تلاش خود را برای سوق دادن این مجلس به منازعات سطح پایین سیاسی و مهره چینی در استان ها شروع کرده است.
 در حالی که هنوز حدود دو سال به انتخابات مجلس خبرگان فرصت باقی است ولی یک جریان خاص سیاسی تلاش خود را برای سوق دادن این مجلس به منازعات سطح پایین سیاسی و مهره چینی در استان ها شروع کرده است.

شنیده ها حکایت از تدارک گسترده اصلاح طلبان و برخی حامیان دولت برای انتخابات مجلس خبرگان دارد و گفته می شود که اصلاح طلبان با برنامه ریزی گسترده و سیاست «فتح سنگر به سنگر»  سعی در تصاحب اکثریت کرسی های مجلس خبرگان رهبری را دارند. 

 از برنامه های متعدد اصلاح طلبان برای دستیابی به این مهم استفاده و بهره گیری از چهره های سفید و بی حاشیه و در تلاشند که فرزندان و حتی نوادگان بزرگان را که آیت الله های جوان هستند، برای انتخابات پیش رو آماده سازند.

 چند روزی است که اکثر رسانه های اصلاح طلب و نیز حامی دولت به صورت زنجیره ای، فضاسازی عجیبی را برای بازگرداندن هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان شروع کرده اند و به احتمال زیاد تحقق این هدف مهمترین بخش استراتژی این طیف سیاسی برای رسیدن به اهداف آینده خود می باشد.

 این طور که به نظر می رسد جریانات سیاسی اصلاح طلب و در راس آن مجمع روحانیون مبارز مهره های رد صلاحیت شده در انتخابات های قبل را سوخته دانسته و نمی خواهند روی آنها مانور دهد و برای آنها هزینه کنند به همین دلیل در صددند که چهره های محبوب و بی حاشیه از جمله سید حسن خمینی را به این صحنه بکشاند. قطعا حضور افرادی مثل سید حسن خمینی با پشتوانه بزرگ خانوادگی و همراه کردن حسن روحانی در این انتخابات می تواند برگ های برنده هاشمی رفسنجانی باشد که ریاست دوباره مجلس خبرگان از بزرگترین آرزوهای هم طیفی های اوست.

 البته نباید از نقش موثر و هوشیاری عالم فرزانه ای چون آیت الله جنتی نیز غافل شد گرچه وی به عنوان سد پیش روی نقشه این طیف سیاسی شناخته می شود. آیت الله جنتی درباره تلاش های گسترده برای دستیابی به مجلس خبرگان گفته است که «بعضی ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند طراحی می کنند و نقشه می کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند.»

 تلاش جریان های تندرو برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان و کشاندن آن به منازعات سیاسی به سراسر کشور و حتی شهرهای کوچک نیز سرایت کرده است و به دنبال این هستند که از هر استانی چند نماینده داشته باشند که در هر صورت اکثریت کرسی های این مجلس را تصاحب کنند.

 شنیده ها حاکی از آن است که این جریان در استان بوشهر نیز گزینه های متعددی را در نظر دارند و با برخی از روحانیون شاخص استان در این رابطه مذاکراتی انجام داده اند که از مهمترین آنها می توان به حجت الاسلام حاجیانی نماینده ثابق مردم دیر، گنگان، جم و عسلویه اشاره کرد.

این در حالی است که نقش آیت الله حسینی بوشهری در مجلس خبرگان و نیز محبوبیت وی در بین حوزویان از امتیازاتی است که هیچ کدام از گزینه های معرفی شده توسط این جریان سیاسی برخوردار نیستند و گفته می شود که جایگاه ویژه آیت الله حسینی بوشهری در بین مردم و نخبگان استان به گونه ای است که برخی این پشتوانه عظیم مردمی را مهمترین سد پیش روی جریان های تندرو در استان بوشهر می دانند.

 تلاش گسترده برای سیاست زده کردن مجلس خبرگان رهبری از سوی جریان های تندرو در حالی صورت می گیرد که رهبر معظم انقلاب می فرماید: مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلکه میدان معنویت، کار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب است و همه اعضای مجلس خبرگان از جمله هیأت رئیسه محترم باید با توجه به این نکات مهم، مراقب گفتار و عملکرد خود باشند و تبلیغات خصمانه دشمنان را هوشیارانه خنثی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر