کد خبر: 654409
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
ايتاليا، اروگوئه كدام حذف مي‌شوند؟
كم كم به روزهاي پاياني مرحله گروهي رقابت‌هاي جام بيستم نزديك مي‌شويم و به زودي تكليف تيم‌هاي صعود و سقوط كننده اين رقابت‌ها مشخص مي‌شود...
دنيا حيدري
كم كم به روزهاي پاياني مرحله گروهي رقابت‌هاي جام بيستم نزديك مي‌شويم و به زودي تكليف تيم‌هاي صعود و سقوط كننده اين رقابت‌ها مشخص مي‌شود، خصوصاً تكليف تيم‌هاي بزرگي كه با عملكردي ناباورانه در آستانه حذفي زودهنگام قرار گرفته‌اند. تيم‌هايي مثل انگليس، پرتغال و ايتاليا!
 
 
تساوي با پرتغال و شانس صعود امريكا
 
شاگردان كلينزمن كه در بازي نخست غنا را با پيروزي از سد راه برداشتند، در دومين گام موفق به كسب يك امتياز از بازي با پرتغال شدند تا با چهار امتياز، شانس زيادي براي صعود از گروه G داشته باشند. پرتغال كه در بازي نخست نتوانست از سد آلمان بگذرد، برابر امريكا نيز نتوانست به نتيجه‌اي بهتر از مساوي 2- 2 دست يابد و حالا بايد خود را آماده ترك برزيل كند. هر چند كه خيلي‌ها معتقدند پرتغال با گل دقيقه 5+90 از حذف زودهنگام فرار كرد.
 بلژيك صدر‌نشين گروه H
 
تكليف صعود بلژيك با پيروزي يك بر صفر برابر روسيه مشخص شد. بازي اين دو تيم اگر‌چه تا دقيقه 88 مساوي دنبال مي‌شد اما گلزني «ديووك اوريجي» سند صعود بلژيك را امضا كرد. حالا حتي اگر اين تيم در بازي آخر به كره جنوبي، تيم يك امتيازي اين گروه نيز ببازد و الجزاير نيز بازي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد، نهايتاً به عنوان تيم دوم صعود خواهد كرد.  الجزاير، ديگر تيم گروه Hنيز با چهار گل تيم كره جنوبي را درهم كوبيد و نماينده آسيا را در آستانه حذف از رقابت‌هاي جام جهاني قرار داد.
 
 
 ايتاليا - اروگوئه
 
ايتاليا 90 دقيقه فرصت دارد تا سهم خود را از جام بيستم بگيرد! در پي حذف تيم‌هاي بزرگ از جام جهاني برزيل، ايتاليا هم با شكست يك بر صفر برابر كاستاريكا، كارش براي صعود به اما و اگر كشيده و حالا براي آنكه بتواند به مرحله بعد راه يابد حداقل بايد از اروگوئه يك مساوي بگيرد. بازي دو تيم ايتاليا و اروگوئه از سري D رقابت‌هاي جام بيستم در حالي ساعت 20:30 امشب برگزار مي‌شود كه ايتاليا تنها با كسب يك تساوي مي‌تواند خود را از جمع تيم‌هاي بزرگ و حذف شده اين جام كنار كشيده و به مرحله دوم صعود كند. چرا كه هر دو تيم، با يك برد و يك باخت سه امتيازي هستند اما ايتاليا با دو گل زده و دو گل خورده تفاضل گلش صفر است، حال آنكه اروگوئه در پي باخت 3 بر يك به كاستاريكا و برد 2 بر يك برابر انگليس، سه گل زده و چهار گل خورده در كارنامه دارد كه اين مسئله باعث شده تفاضل گل اين تيم منفي يك باشد و در صورتي كه بازي مساوي پايان يابد، اين ايتالياست كه مي‌تواند به مرحله بعدي اين رقابت‌ها صعود كند. ايتاليايي كه البته در اين رقابت‌ها نتوانسته انتظارات را برآوده كند و حال بايد ديد مي‌تواند از پس اروگوئه‌اي برآيد كه با سوارز، موفق به حذف انگليس شد. بازيكني كه برگ برنده اروگوئه در اين رقابت‌هاست و مي‌تواند ايتاليا را هم مانند انگليس به چالش بكشاند! 
 
  كاستاريكا – انگليس
 
تكليف كاستاريكا، تنها تيم شش امتيازي گروه D بعد از پيروزي يك بر صفر برابر ايتاليا مشخص شد. اين تيم كه گام اول را هم با پيروزي پر گل برابر اروگوئه محكم برداشته بود، حالا در صورت باخت در آخرين ديدار اين گروه برابر انگليس هم مي‌تواند با توجه به تفاضل گل سه امتيازي‌اش صعود كند، آن هم به عنوان تيم اول گروه، مگر آنكه ايتاليا يا اروگوئه با نتيجه‌اي پر گل به پيروزي برسند و تفاضل گل خود را آنقدر بالا ببرند كه كاستاريكا نتواند به عنوان تيم اول گروه صعود كند. البته اين درحالي است كه كاستاريكا نتواند از انگليس حتي يك امتياز هم بگيرد. تيمي كه در دو بازي گذشته خود نتيجه‌اي بهتر از دو باخت كسب نكرده و شايد سومين باختش در جام بيستم را براي صدرنشين گروه D گذاشته باشد! البته نبايد از اين مهم گذشت كه روي هاجسون سعي دارد در آخرين بازي، اعاده حيثيت كند و با اين حساب حتماً كاستاريكا شبي سخت را پشت سر خواهد گذاشت. حتي اگر با هدف صعودي مقتدرانه و كسب هر سه امتياز اين بازي وارد ميدان شود.
 
 
 تكليف گروه C مشخص مي‌شود
 
تكليف گروه C نيز بامداد سه‌شنبه مشخص مي‌شود. ساعت 00:30 بامداد سه شنبه تيم‌هاي ژاپن و يونان به طور همزمان، به ترتيب به مصاف كلمبيا و ژاپن مي‌روند تا تكليف تيم‌هاي صعود كننده و حذف شده اين گروه نيز مشخص شود.  بعد از استراليا، حالا شايد نوبت ژاپن باشد كه يكي ديگر از تيم‌هاي حذف شده آسيا لقب گيرد. تيمي كه از دو بازي خود در پي يك باخت و يك مساوي تنها يك امتياز كسب كرده و حالا در آخرين بازي گروه C به مصاف كلمبياي صدر نشيني مي‌رود كه نتيجه هر دو ديدار قبلي‌اش برد بوده و شانس صعودش به عنوان تيم اول تقريباً قطعي است. مگر آنكه در بازي سه‌شنبه به حريف آسيايي خود باخته و ساحل عاج هم با نتيجه‌اي پر گل از سد يونان بگذرد و بتواند به عنوان تيم اول صعود كند كه اين معادله كمي عجيب به نظر مي‌رسد. با اين وجود، صعود كلمبيا قطعي است و اين تيم حالا برابر ژاپن فقط براي اول، دومي گروه مي‌جنگد. اما ساحل عاج، ديگر تيم مدعي اين گروه با سه امتياز، به مصاف يونان تك امتيازي مي‌رود تا با گذشتن از سد اين تيم، بتواند صعود خود را به عنوان تيم دوم گروه قطعي كند. تيمي كه البته مساوي هم مانعي براي صعودش نيست، چراكه تفاضل گلي كه دارد نيز از ژاپن و يونان آنقدر بالا هست كه اگر اسير اتفاقات نادر فوتبال هم بشود، خطر چنداني براي صعود احساس نكند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار