کد خبر: 685815
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در بازديد از غرفه «روزنامه جوان»
آصفري گفت: براي تعيين حقوق كارگران بايد افزايش قيمت‌ها را واقعي ديد و اينطور نباشد كه با اكتفا به گزارش‌هاي به دور از واقعيت دستمزد كارگران را تعيين كرد.

جوان‌آنلاين: محمد حسن آصفري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن بازديد از غرفه «روزنامه جوان» در بيستمين دوره نمايشگاه مطبوعات اظهار داشت: فراكسيون كارگري مجلس جلسه مشتركي را با مسئولين بخش‌هاي كارگري برگزار كرده و در خصوص مجموعه مربوط به كارگران كشور تصميماتي گرفته شده است.

آصفري ادامه داد: در اين جلسه مقرر شد تا به دولت پيشنهاد شود، حقوق و دستمزد كارگران براي سال 94 با توجه به افزايش قيمت‌ها از جمله مسكن و حمل و نقل در نظر گرفته شود و در واقع بايد دستمزدي براي اين قشر تعيين كنند كه شان و معيشت كارگران در آن لحاظ شود تا كارگران با مشكل مواجه نشوند و حداقل مسكن و خوراك خود را تامين كنند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد به حقوق و دستمزد كارگران توجه ويژه‌اي داشت، گفت: براي تعيين حقوق كارگران بايد افزايش قيمت‌ها را واقعي ديد و اينطور نباشد كه با اكتفا به گزارش‌هاي به دور از واقعيت دستمزد كارگران را تعيين كرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: با توجه به افزايش قيمتي كه در محصولات مختلف داشتيم امروز بايد دولت در خصوص اعلام دستمزد كارگران يك قيمت واقعي را ببيند و حقوقي را اعلام كند كه واقعا بتواند كفاف زندگي كارگران را دهد.

آصفري عنوان كرد: از ديگر مصوباتي كه در فراكسيون كارگري مطرح شد، اين بود كه ما به دولت پيشنهاد داديم، وزارت مسكن و شهرسازي و وزارت جهاد و كشاورزي با استفاده از زمينه‌هايي كه در اختيار دارند براي تامين مسكن كارگران اقدام جدي را به عمل آورند و توجه ويژه‌اي به موضوع مسكن اين قشر داشته باشند و در راستاي همان مسكن مهر كه در گذشته بوده، در خصوص تامين مسكن كارگران اقدامات جدي لحاظ شود.

وي همچنين در رابطه با معرفي وزير پيشنهادي علوم از سوي دولت بيان داشت: ما منتظر هستيم رئيس جمهور زودتر گزينه خود را به مجلس معرفي كند و اميدواريم اينطور نباشد كه گزينه‌هايي را معرفي شود كه مجلس به آنها راي ندهد. خطوط قرمز براي مجلس مشخص است و توقع مجلس براي دولت هم بايد مشخص شده باشد.
 
آصفري با اشاره به انتظار مجلس از دولت براي معرفي وزير پيشنهادي علوم گفت: مجلس اعتقاد دارد، دولت گزينه‌هايي را معرفي كند كه اولا توانمند باشند، دوما در فتنه 88 وضعيتشان مشخص باشد و سوما نسبت به مسائل و مواردي كه وجود داشته، حساسيت نشان دهند.
 
وي همچنين يادآور شد: دولت بايد گزينه‌هايي را معرفي كند كه واقعا اين گزينه‌ها وزارت علوم را به عنوان يك پايگاه براي اهداف و برنامه‌هاي سياسي خودشان درنظر نگيرند بلكه به دنبال توسعه و پيشرفت دانشگاه‌هاي ما در بخش‌هاي باشند.

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار