کد خبر: 688700
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
گفتگوی جوان با ژیلا صادقی مجری در تلویزیون:
به باور من اجرا یک زنگ قوی است برای خانه های مردم و اینکه با اطمینان خاطر سر سفره مردم بنشینیم.

ژیلا صادقی مجری محبوب تلویزوین که چند سالی است از اجرای رسانه ملی دور مانده است این روزها خود را برای حضور دوباره ای در رسانه ملی مهیا می کند. گفتگویی با وی انجام داده ایم تا از مجری گری در این روزها رسانه ملی و مجریان تازه وارد و برنامه های جدیدش در این عرصه بپرسیم.

خانم صادقی! مدت ها است که حضورتان در عرصه اجرای رسانه ملی کم رنگ شده است، چرا؟

مدتی در سفر بودم و یک سری مشکلات هم در زمینه اجرا داشتم که خدا را شکر مرتفع شد.

خانم صادقی! شما تجربه سالهای اجرا داشته اید، چه پیشنهادی دارید برای جوانانی که در ابتدای راه هستند و می خواهند وارد عرصه اجرا شوند؟

به باور من اجرا یک زنگ قوی است برای خانه های مردم و اینکه با اطمینان خاطر سر سفره مردم بنشینیم. اجرا دری است که اجازه ورود به حریم خانواده ها را می دهد، اجرا قداست ویژه و جایگاه خاصی دارد و اجرا یک رشته بسیار تخصصی است و به طور کلی اجرا آبروی رسانه است.

چند وقتی است که چهره های جدیدی وارد عرصه بازیگری شده اند که بعضا توانایی های چندانی هم در این زمینه ندارند، نظرتان در خصوص این افراد چیست؟

خوب است که افراد جدید وارد عرصه اجراهای تلویزیونی شوند اما متاسفانه دستان این افراد پر نیست، اجرا شوخی نیست و اجرا را شوخی نگیرند! در فضای بازی جمله به جمله، واژه به واژه ، پلان به پلان و سکانس به سکانس، کارگردان کار را کنترل می کند و می تواند بازیگر را هدایت کند اما در اجرا لحظه ای اشتباه، حیثیت رسانه را زیر سوال می برد و شوخی نیست.

اجرای زنده تلویزیونی مانند بازیگری تئاتر یکی از دشوارترین کارهای دنیا هستند، به نظر شما چه توانایی هایی است که باعث می شود فرد بدون تپق ساعت ها مقابل دوربین تلویزیونی پلاتو بگوید؟

بله اجرا و بازیگری تئاتر بعد از کار معدن سخت ترین کار در دنیا است و برای فعالیت در این عرصه داشتن زیبایی ظاهری کافی نیست و علاوه بر یک تصویر و صدای خوب، فن بیان خوب، سواد بالا، هوش هیجانی ، احساس مسئولیت انسانی و آبرومندانه رفتار کردن رسانه ای می تواند این جایگاه را تعریف کند. فقط کافی نیست که ادم اجرا کردن را دوست داشته باشد، غالب علاقمندان به اجرا تنها به دلیل علاقمندی وارد این عرصه می شوند اما این دوست داشتن کافی نیست، برای این دوست داشتن فرد متقاضی اجرا چه کارهایی کرده است و چه اندوخته ای کسب کرده، اینها مهم هستند و به باور من اجرا جایگاه بسیاری خطیری است.

ما برخی اوقات شاهد حضور مجریانی هستیم که فن بیان که یکی از مهم ترین اصول اجرا است را هم نمی دانند اما حضورشان در رسانه ادامه دار می شود؟

این مسئله اتفاقی بدی است اما با تمام این اوصاف من خیلی خوش بین هستم و مطمئنم که اتفاقاتی خوبی در حال رخداد است، با توجه به اینکه مدیر جدید یک مدیر رسانه ای است من منتظر اتفاقات خوب هستم، من مخالف آمدن نسل جدید نیستم و همه جا گفتم که سازمان صدا و سیما ملک پدری کسی نیست و همه ما در مقطعی هستیم و بعد دیگر نه ، منتها کمی دلسوزی در این زمینه لازم است ما در هجوم شبکه های ضد اخلاقی قرار گرفته ایم که کیان خانواده های ما را نشانه گرفته اند ، به باور من می گویم اگر یک برنامه اجتماعی خوب به آنتن رسانه ملی بینشیند بسیار بهتر از دیدن سریال جم است. استفاده از رنگ ها ، تنوع برنامه و حقیقت نمایی ، اجراهای تخصصی و استفاده از نیروهای وارسته می تواند ما را در برابر این حمله حمایت کند. قضیه سامان دهی مجریان هم خیلی خوب است، البته این ماجرا به من قد نداد و به محض اجرای این طرح من سه سالی از رسانه دور شدم. امیداورم اعضای این سامانه این طرح را جلو ببرند. صندلی اجرا صندلی داغی است که اثرش چه خوب باشد چه بد باقی می ماند و من باز هم حرف اولم و در آخر می زنم، مجری آبروی رسانه است.

برنامه جدیدتان برای اجرا چیست خانم صادقی؟

یک برنامه است به کارگردانی آقای هاشمی در قالب تاکشو و هنوز نام و فرمت برنامه معرفی نشده است.


گفت‌وگو: سپیده آماده




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار