کد خبر: 849525
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئيس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان انحرافات مالي در وزارت آموزش و پرورش را فاش کرد
دانش آشتياني در حالي می‌گوید «اجازه نمي‌دهم ريالي از حقوق معلمان از بين برود» كه از همان ابتدا هر روز خبر جديدي از تخلفات صندوق ذخيره رونمايي شد.
نویسنده: نيره ساري

به گزارش «جوان» اعطاي اعتبارات سنگين براي خريد 800 دستگاه خودروي لوكس به مديران ارشد صندوق ذخيره فرهنگيان، تأسيس شركت‌هاي موازي، تخصيص وام‌هاي بالاي 100 ميليون توماني قرض‌الحسنه با كارمزد صفر درصد به برخي مديران، افزايش سه برابري حقوق‌ها در سه سال، پاداش‌هاي مالي 700 ميليون توماني پايان سال و سندسازي‌هاي صوري براي اعطاي وام‌هاي كلان، بازنگرداندن وام‌هاي 500 تا يك هزار ميليارد توماني به دليل اخذ نكردن تضامين محكم تنها بخشي از تخلفات صورت گرفته در صندوقي است كه فرهنگيان زحمتكش سال‌ها تن به كسر بخشي از حقوق ماهانه خود و سرمايه‌گذاري در آن داده بودند.
بعد از خبر ميزان اختلاس از 8 هزار ميليارد تومان به 12 هزار ميليارد تومان، وزيري كه پيش از اين قول مساعد نسبت به رسيدگي اختلاس در اين صندوق داده بود، چند روز پيش در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص پيگيري پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان اظهار داشت: در اين باره بحث‌هاي متعددي شده و تا مسئله كامل بررسي نشود، ما نمي‌توانيم عدد و رقم درستي از اختلاس در اين صندوق اعلام كنيم و تمام اعداد و ارقامي كه اعلام مي‌شود قابل اطمينان و استناد نيست.
 
محموله قاچاق در ويلاي وزير تعليم و تربيت
درست همزمان با اعلام اين خبر بود كه از قضا خبر كشف يك محموله پوشاك قاچاق مربوط به «دختر يكي از وزيران دولت يازدهم» در ويلاي لواسان رسانه‌اي شد و بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو وزير ويلا‌نشين دولت يازدهم در اطراف شهر تهران، حوزه‌هاي كاري وزير مربوطه را تعليم و تربيت معرفي كردند و گمانه‌ها حاكي از اين بود كه اين كشف و ضبط از ويلاي شخصي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش بوده است.
حال اين را بگذاريد در كنار اين مطلب كه فخرالدين دانش آشتياني در حاشيه ديدار نوروزي در پاسخ به پرسشي در رابطه با افزايش حقوق فرهنگيان در سال 96 اظهار داشته بود: شما خبرنگاران فقط راجع به پول سؤال مي‌پرسيد. فرهنگيان گفته‌اند هر خبرنگاري كه راجع به مسائل مالي صحبت كرد، جوابي ندهيد.
 
وي افزوده بود: فرهنگيان معتقدند همه جا در رابطه با مطالبات آنها صحبت مي‌شود در حالي كه خبر خوش و اقداماتي را كه آموزش‌ و پرورش انجام مي‌دهد، خود فرهنگيان متوجه مي‌شوند.
  انحرافات مالي گسترده در سازمان دانش‌آموزي وزارت آموزش و پرورش
اين را وزير وقتي گفته بود كه قرار شد، ‌معوقات و مطالبات فرهنگيان كه ماه‌هاست منتظر دريافت آن هستند، همزمان با روز معلم پرداخت شود، اما بسته تقديمي دولت به قشر فرهنگي در روز معلم نه‌تنها حامل خبري خوش نبود، بلكه رئيس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان از انحرافات مالي گسترده در سازمان دانش‌آموزي وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
جبار كوچكي‌نژاد با اشاره به انحرافات مالي مسئولان سازمان دانش‌آموزي كشور اظهار داشت: مسئولان اين سازمان در‌آمدهاي آن را صرف خريد ماشين‌هاي مدل بالا براي برخي از رؤساي آموزش و پرورش استان‌ها كرده‌اند.
 
نماينده مردم رشت در مجلس با بيان اينكه در‌آمدهاي هنگفت سازمان دانش‌آموزي در سال‌هاي اخير در بخش‌هاي غيردانش‌آموزي هزينه شده، افزود: برخي از مسئولان اين سازمان دريافتي‌هاي خلاف داشته‌اند.
كوچكي‌نژاد تصريح كرد: مداركي وجود دارد كه پول‌هايي از دانش‌آموزان به منظور خريد روپوش يا اجاره بوفه مدارس دريافت شده كه مشخص نيست اين پول‌ها كجا واريز يا كجا هزينه شده است.
وي با بيان اينكه اين انحرافات مالي اخيراً اتفاق افتاده  گفت: براي مثال از بوفه مدارس غيردولتي 600 هزار تومان ماهانه دريافت شده و با توجه به 40 تا 50 هزار واحد آموزشي فعال در كشور كه اين پول‌ها رقم بسيار گسترده‌‌اي مي‌شود، مشخص نيست كه اين پول‌ها در كجا صرف شده است.  نماينده مردم رشت در مجلس با بيان اينكه اين انحرافات در زمان آقاي محمدرضا كفاش انجام شده، اظهار داشت: احتمالاً آقاي كفاش تخلفاتي را انجام داده است.
 
كوچكي‌نژاد در حالي اين خبر را رسانه‌اي كرده است كه پيش‌تر از اين در مصاحبه‌هاي مختلف بر گستردگي حجم فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان خبر داده است و در پاسخ به «جوان»، طولاني شدن پروسه بررسي را هم بر همين امر استوار دانسته بود.  حال بايد به آنان كه در صدر دولت مي‌گفتند «نمي‌دانم بعضي از رسانه‌ها خوششان مي‌آيد كه بدهي معوق را بگويند اختلاس» بگوييم، كاش ماجرا به همان بدهي معوق خلاصه مي‌شد؛ چراكه ما هم انتظار نداشتيم، سر دراز اين قصه به سازمان دانش‌آموزشي هم برسد. بايد به آنها گفت كه مخالفت چندباره نمايندگان با اعطاي مقام وزارت به وزير معرفي شده بر اين اساس بود كه چنين روزهايي را قابل پيش‌بيني مي‌دانستند!
 
پوشک قاچاق در خانه دختر وزیر
دو روز پيش بود كه خبر كشف يك محموله پوشاك قاچاق مربوط به «دختر يكي از وزيران دولت يازدهم» در ويلاي لواسان رسانه‌اي شد. هرچند نام وزير مربوطه رسانه‌اي نشد، اما بنا بر اخبار به دست آمده، دو وزير دولت يازدهم در ويلاهاي چند هزار متري در منطقه لواسانات زندگي مي‌كنند؛ آخوندي و دانش آشتياني. باز هم بنا بر اخبار نه تأييد و نه تكذيب شده، اين محموله قاچاق متعلق به دختر آقاي دانش آشتياني، وزير آموزش و پرورش بوده است. در حالي كه هنوز مدت زيادي از اين خبر نگذشته  و همزمان با روز معلم رئيس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان از انحرافات مالي گسترده و ساختاري در سازمان دانش‌آموزي وزارت آموزش و پرورش خبر داده است.
بعد از رفتن فاني از وزارت بر آموزش و پرورش، اميد به وعده‌هاي «دانش آشتياني» به عنوان وزير جديد، قشر فرهنگي را دلخوش كرد تا شايد لااقل گشايشي در راستاي حقوق، مزايا و معوقات‌شان فراهم شود؛ وزيري كه به پيشنهاد رئيس دولت يازدهم در آبان‌ماه 1393 به عنوان وزير پيشنهادي دولت براي تصدي سكان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، معرفي شده بود، اما موفق به كسب رأي اعتماد از مجلسي‌ها نشد.
 
نمايندگان مجلس در مخالفت با وي معتقد بودند وزارت علوم نبايد سهم افراد معلوم‌الحال و فعال در احزاب منحله باشد و دانش آشتياني را از عوامل گرداننده فتنه 88 مي‌دانستند. در نهايت اين فاني بود كه رداي وزارت آموزش و پرورش را بر تن كرد.
 
فرار رو به جلوي دولت در تغييرات كليدي كابينه
همزمان با فساد صندوق ذخيره فرهنگيان در سال 95 و استيضاح فاني به عنوان وزير وقت بود كه دولت با فرار رو به جلو، دست به تغييراتي در كابينه زد و با معرفي دانش آشتياني به مجلس، وي را مستحق جلوس بر صندلي تعليم و تربيت دانست.
در اين ميان مخالفان دانش آشتياني باز هم معتقد بودند وزير پيشنهادي دولت، بازيگر نقش فتنه بوده و در مجلس قبل هم بيش از ۷۰ رأي نياورده است. نمايندگان با ايستادگي نسبت به رأي خود و مسئوليت در پيشگاه ملت مستنداتي را ارائه دادند كه نشان مي‌داد، دانش آشتياني مؤسس حزب منحله مشاركت، عضو فراكسيون مشاركت مجلس ششم، عضو شوراي سياستگذاري انتخاباتي معين، امضا‌كننده‌ بيانيه‌هاي مختلف در سال ۸۸ و حمايت‌كننده از تحصن‌هاي غير قانوني بوده است، اما در نهايت صداي مخالفان به جايي نرسيد و دانش آشتياني موفق به اخذ رأي اعتماد از نمايندگان شد.
 
فرهنگيان زحمتكش نيز در وانفساي خبر اختلاس صندوق ذخيره گمان كردند فرشته نجاتي براي پيگيري مطالباتشان و بازگرداندن عزت از دست رفته معلمان بالاخره به مقام وزارت در آموزش و پرورش رسيده است، چراكه وزير جديد از همان ابتدا رأي اعتماد مجلس را بار سنگيني بر دوش خود معرفي كرد و در صفحه توئيترش نوشت: «دست ياري به سوي يكايك فرهنگيان عزيز در سراسر ايران دراز مي‌كنم تا بتوانيم در راه اصلاح و بهبود وضع آموزش و پرورش كشور قدمي مؤثر برداريم.»
وي كه در بدو ورود خود به وزارتخانه، ‌واقف بر حاكم شدن رنج قشر فرهنگي به دليل هدر رفت سال‌ها پس‌انداز آنان در صندوق ذخيره فرهنگيان بود، اولويت اول اين وزارتخانه را در چند ماه باقي مانده به پايان دولت، رسيدگي به مسائل صندوق ذخيره فرهنگيان معرفي كرد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
ظاهرا خزانه نجومی خوران اشرافی و طاغوت های اقتصادی هیچگاه پر نمی شود...ای لعنت بر ضد انقلاب
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
1
گویند: اب از سرچشمه گل الود شده ست :درست ست که این سخنان سال های مدیدی ست "که بیان شده ست "اما چنین تازگی پیداکرده ست" گوئی در مصداق این دولت بیان شده باشد"که چنین فساد گسترده ای در اخلاق مداری مسئولین شکل گرفته ست"که در چهارسال تیشه به ریشه کشور زده ست.اما چرا؟ باید در موردچنین مسئولین خطاکار فقط سخن به میان اید"چرا؟ راسا از کار برکنارنمی شود"مگر کشورمان از کره جنوبی کمتر ست"که خطای رئیس جمهورش را بر نتافت "اورا برکنار وزندانی کرد"چرا؟ کشور ما چنین قاطعیتی در برابر خطای مسئولین ندارد؟ چرا؟
مهدی پناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
دنیا طلبی دلیل تمامی ظلمهاو تبعیزهاست؛بیائید در این انتخابات از دنیا طلبان دوری کنیم وبه خاطر رضای خدا به بهترین ؛انقلابی ترین و ولایی ترین کاندیدا رای بدهیم؛که این باقیات الصالحات است و انشاالله باعث رستگاری ما در دنیا وآخرت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
1
در دولت روحانی در یک مدرسه فکستنی به نام نمونه دولتی ...نگان 2 واقع در صادقیه 70 میلیون تومان کلاه برداری می شود چه برسد به ...درشان 400 میلیون یورویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
به ازاء هر مدرسه مبلغی حدود 100 تا 400 هزارتومان دریافت گردید.ومدیر سازمان دانش آموزی استان ... برای بقا 60 میلیون ماشین ریو منطقه آزاد ... رنگ مشکی برای مدیرکل آموزش وپرورش خریداری گردید...آنهم با انتخاب نوع ماشین توسط شخص مدیرکل آموزش وپرورش استان ...جای بسی تاسفه...فاکتور سازی های صوری جای خود...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار