کد خبر: 850778
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
صعود دراماتيك پرسپوليس به يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان
آزادي دوشنبه شب شاهد موفقيتي ديگر از پرسپوليس بود و هواداران اين تيم بعد از جشن قهرماني، ‌اين‌بار جشن صعود گرفتند، چراكه پرسپوليس برخلاف ذوب‌آهن كه با شكست از رقابت‌هاي آسيايي حذف شد...
نویسنده: دنیا حیدری 

آزادي دوشنبه شب شاهد موفقيتي ديگر از پرسپوليس بود و هواداران اين تيم بعد از جشن قهرماني، ‌اين‌بار جشن صعود گرفتند، چراكه پرسپوليس برخلاف ذوب‌آهن كه با شكست از رقابت‌هاي آسيايي حذف شد، با بردي پرگل و البته باتوجه بازي جوانمردانه الهلال عربستان مقابل الريان قطر راهي مرحله يك‌هشتم نهايي شد. موفقيتي كه سرخپوشان اميدوار به تكرار آن در مرحله حذفي هستند.
 
همه نگراني‌ها از بابت نتيجه بازي الهلال عربستان مقابل الريان قطر بود، چراكه در صورت تباني، دست پرسپوليس با پيروزي برابر الوحده هم به جايي نمي‌رسيد و بايد از ليگ قهرمانان آسيا براي اين فصل خداحافظي مي‌كرد. قبل از بازي البته برانكو گفته بود كه الهلال تباني نمي‌كند، اما تجربه تلخ گذشته نشان مي‌داد كه نمي‌توان خيلي مثل برانكو به اين مسئله خوش بين بود. اين نگراني در طول بازي‌ها نيز ادامه داشت. خصوصاً كه الهلال در مقطعي از بازي عقب هم افتاد تا نگراني‌ها بيشتر و بيشتر شود، اما در شبي كه پرسپوليس در يك بازي دلچسب، ‌زيبا و البته پرگل الوحده امارات را با حساب چهار بر دو بدرقه كرد، الهلال نيز با نتيجه جالب توجه چهار بر سه حريف قطري را از سد راه برداشت تا پرسپوليس به مرحله يك‌هشتم ليگ قهرمانان آسيا راه يابد.
 
واكنش دياز به شايعه تباني
رامون دياز، سرمربي الهلال به شايعه تباني مطرح شده از سوي رسانه‌هاي ايراني واكنش نشان داد و گفت: «نه صعود پرسپوليس براي ما اهميت داشت و نه آنچه که رسانه‌هاي ايران از وجود توطئه و تباني مطرح کردند. اين اعتقاد آنها بوده و به ما ربطي ندارد. کسي که الهلال را بشناسد اين چنين نمي‌گويد. ما براي برد به ميدان رفتيم و موفق به كسب آن نيز شديم. همين برايمان اهميت دارد.» با اين وجود هواداران پرسپوليس به خاطر بازي جوانمردانه الهلال عربستان مقابل الريان به صفحه رسمي اين باشگاه رفته و از آنها تشکر کردند.
 
طارمي 6 گله و صدرنشين شد
پيروزي پرگل برابر الوحده امارات در آزادي نه فقط باعث شد تا پرسپوليس با كسب 9 امتياز به عنوان تيم دوم گروه خود به مرحله بعد راه يابد كه مهدي طارمي را نيز به صدر جدول گلزنان ليگ قهرمانان آسيا رساند. طارمي كه در اين بازي اولين هت‌تريك رسمي خود را انجام داد، با شش گل در صدر جدول گلزنان اين رقابت‌ها قرار گرفت. پرسپوليس در طول رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان 9 مرتبه موفق به بازكردن دروازه حريفان شده كه در اين ميان سهم طارمي شش گل بوده است. آن هم در حالي كه بعد از تساوي بدون گل برابر الريان و الهلال (دور برگشت)، اينطور به نظر مي‌رسيد كه خط حمله سرخپوشان كه آخرين گلش را در دقايق ابتدايي بازي رفت برابر الريان در قطر به ثمر رسانده بود دچار افتي شديد شده، اما طوفان سرخ در آزادي، گواه چيزي جز اين تصور بود. طوفاني كه پرسپوليس را از كابوس حذف زودهنگام از ليگ قهرمان نجات داد. آنهم با به ثمر رساندن چهار گل. در حالي‌كه در پنج بازي قبلي پنچ گل به ثمر رسانده بود. درخششي كه بازتاب گسترده رسانه‌هاي عربي همراه بود. به طوري‌كه روزنامه النصر با تيتر «الوحده در دام حريف ايراني»، سايت العرب و الراي قطر با عنوان: «صعود پرسپوليس با درخشش طارمي»، روزنامه البيان با مضمون: «رؤياي الوحده بر باد رفت» و صدي السعوديه با سرفصل: «پرسپوليس، الوحده را درهم کوبيد» به اين موفقيت پرسپوليس اشاره كردند.
 
همدلي و غيرت
بي‌شك اما بدون در نظر گرفتن بازي الهلال و الريان، راز موفقيت پرسپوليس در آخرين بازي مرحله گروهي ليگ قهرمانان و پيروزي پرگل برابر الوحده كه منجر به صعود اين تيم شد، همدلي و غيرت بازيكنان بود. بازيكناني كه بعد از كسب عنوان قهرماني براي دريافت مطالبات خود اعتصاب كرده و ليگ را نيز با شكست برابر سياه‌جامگان خراسان به پايان بردند، دوشنبه شب بار ديگر توانايي‌هاي خود را به رخ كشيدند. توانايي‌هايي كه شايد به لطف حضور طاهري، ‌سرپرست باشگاه در اردوي تيم و گپ‌و‌گفت او با سرخپوشان زنده شد.  طاهري بعد از دو سال حضور در پرسپوليس، يك‌شنبه شب بار ديگر دريافت حضور مسئولان باشگاه كنار تيم و همدلي آنها با بازيكنان تا چه اندازه مي‌تواند مؤثر باشد. مسئله‌اي كه شايد اگر قبل از آخرين ديدار ليگ نيز به آن توجه مي‌شد، پرسپوليس خاطره اعتصاب ليگ پانزدهم را در رقابت‌هاي ليگ امسال تكرار نمي‌كرد. اين يكدلي را مي‌شد در حضور كاميابي‌نيا در تركيب تيم ديد. بازيكني كه با وجود مصدوميت و كتف بانداژ شده به ميدان رفت و برانكو كه قبل از اين مصاف تأكيد داشت كه پرسپوليس تنها به بازي خود مي‌انديشد، بعد از صعود گفت: «بسيار خوشحال هستم.
 
خوشحالم از اين صعود وخوشحالي هواداران پرسپوليس كه هرگز تنهايمان نگذاشتند. بهترين تيم‌هاي گروه صعود كردند اما بايد از همين حالا به فكر بازي بعد باشيم.» اين البته مسئله مهمي است كه ساير بازيكنان تيم نيز به آن اشاره دارند، چراكه پرسپوليس بعد از اين بازي و صعود به يك‌هشتم نهايي، ‌بايد خود را مهياي ديدار احتمالي با لخوياي قطر، ‌تيم رده دوم گروه B كند. ديداري كه سه‌شنبه، دوم خرداد در تهران و 9 خرداد در قطر برگزار مي‌شود و سرخپوشان تا آن زمان فرصت دارند تا نكات ضعف خود را برطرف كنند. نقاط ضعفي كه به‌رغم برتري برابر الوحده، ‌از نظرها پنهان نماند. در واقع دوشنبه شب برخلاف ساير بازي‌ها نه طارمي كه اين‌بار بيرانوند، ‌گلر سرخپوشان روي اعصاب بود و روي هر دو گل تيمش مقصر كه شايد دليل اصلي اين مسئله عدم تمركز بيرانوند به دليل مصاحبه‌هاي اخيرش باشد كه برانكو بايد تدبيري براي آن بينديشد تا اين موفقيت در يك‌هشتم نهايي هم ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار