کد خبر: 932822
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۶۵۰ سارق و مالخر در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند، به طوری که افراد سابقه‌دار پیش از این در مجموع ۹۳۷ بار دستگیر شده بودند و تنها یکی از این افراد ۱۳ بار بازداشت شده بود.
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۶۵۰ سارق و مالخر در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند، به طوری که افراد سابقه‌دار پیش از این در مجموع ۹۳۷ بار دستگیر شده بودند و تنها یکی از این افراد ۱۳ بار بازداشت شده بود.
سردار حسین رحیمی در اجرای هفدهمین مرحله از طرح رعد که روز دوشنبه هفتم آبان‌ماه در مقر پلیس پیشگیری فاتب برگزار شد، عنوان کرد: براساس قولی که به مردم داده شده بود، همکاران من در مجموعه پلیس پیشگیری فاتب و کلانتری‌های سراسر پایتخت، طی ۴۸ ساعت گذشته هفدهمین مرحله عملیاتی طرح رعد را که برخورد با سرقت به‌ویژه سرقت‌های خرد بود، به اجرا گذاشتند. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در مجموع ۲۴۴ حکم قضایی برای این طرح صادر شده که منجر به دستگیری ۶۵۰ نفر از سارقان و مالخران در پایتخت شده است، افزود: از این افراد ۷ هزار و ۸۶۸ فقره اموال سرقتی کشف و ضبط شده است. در مجموع ۷ هزار و ۱۱۸ پرونده در این خصوص تشکیل شده و ۲۰۲ دستگاه انواع خودرو و موتور سیکلت مسروقه نیز کشف و ضبط شد که ارزش این اموال بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال است. به گفته سردار رحیمی، برخی از دستگیرشدگان به شکل باندی فعالیت داشتند که در اجرای این طرح، ۲۶ باند سرقت منهدم شد. وی گفت: بالغ بر ۵۰ درصد از دستگیرشدگان پیش از این نیز سابقه دستگیری داشته‌اند، به طوری که بررسی سوابق این افراد نشان داد، افراد سابقه‌دار پیش از این در مجموع ۹۳۷ بار دستگیر شده بودند و تنها یکی از این افراد ۱۳ بار پیش از این دستگیر شده بود. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سرقت‌های خرد از جمله موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی در ماه‌های اخیر کمی افزایش داشته، اظهار کرد: دلیل اجرای طرح رعد ۱۷، افزایش سرقت‌های خرد و کیف‌قاپی بود که خوشبختانه در طرح ویژه سرقت به دنبال کاهش آن هستیم، اما در دیگر جرایم نه‌تن‌ها افزایشی نداشتیم، بلکه در بسیاری از شاخص‌های ما کاهش وقوع را شاهد بوده‌ایم.
رئیس پلیس پایتخت درباره انتشار فیلمی از برخورد گشت ارشاد با دختری در محدوده دانشگاه آزاد اسلامی سوهانک گفت: به دنبال ایجاد یک مرکز دانشگاهی در منطقه سوهانک بسیاری از شهروندان در درخواست‌های مکرر از پلیس خواسته بودند تا در آن منطقه حضور داشته باشند که این اقدام پلیس نیز در همین راستا بود.
رحیمی با بیان اینکه این ویدئو به شکل تقطیع شده در فضای مجازی منتشر شده است، عنوان کرد: در این ویدئو یک خانم جلوی ماشین پلیس می‌آید که بلافاصله راننده نیز ترمز و خودرو را متوقف می‌کند، اما این فیلم به شکل کامل منتشر نشده و تنها بخش‌هایی از آن انتشار یافته است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه برخورد با ناهنجاری‌ها و مخلان امنیت اخلاقی جامعه از وظایف پلیس است، گفت: برخی قصد دارند با چنین فضاسازی‌هایی پلیس را در انجام وظایف خود سست کند، اما ما در این مسیر محکم گام برمی‌داریم و در برخورد با ناهنجاری‌ها کوتاه نمی‌آییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار