کد خبر: 936462
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی پیش‌بینی کرد
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گفت: با کار ویژه‌ای که در ۶۰۰۰ هزار مزرعه برنج در استان گیلان انجام شد بین ۸ تا ۳۰ درصد افزایش عملکرد محصول در هکتار گزارش شد که امیدواریم با ادامه روند در چهار سال آینده به خودکفایی در این محصول راهبردی دست یابیم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گفت: با کار ویژه‌ای که در ۶۰۰۰ هزار مزرعه برنج در استان گیلان انجام شد بین ۸ تا ۳۰ درصد افزایش عملکرد محصول در هکتار گزارش شد که امیدواریم با ادامه روند در چهار سال آینده به خودکفایی در این محصول راهبردی دست یابیم.
محمدرضا جهانسوز با تشریح طرح عملیاتی «بسیج همگام با کشاورز» که با هدف علمی‌سازی کشاورزی کشور از سال ۱۳۹۲ آغاز شده، اظهار داشت: طرح بسیج همگام با کشاورز در ۳۱ استان کشور و ۸۰۰۰ روستا با تمرکز بر رفع شکاف عملکردی بین کشاورزان نمونه با سایر کشاورزان که در برخی از محصولات به بیش از ۲۰ برابر می‌رسد در حال اجراست. وی در خصوص اثربخشی طرح بسیج همگام با کشاورز اظهار داشت: با اجرای این طرح در سال گذشته از بیش از ۱۱ هزار مزرعه تحت پوشش مهندسین بسیجی گزارش افزایش عملکرد محصول به ثبت رسید و در سال جاری نیز با وجود وضعیت خشکسالی و کاهش نزولات جوی روند افزایش عملکرد محصول ادامه یافت و در حال حاضر در بیش از ۲۲ هزار مزرعه گزارش افزایش عملکرد محصول به ثبت رسیده‌است.
وی افزود: با کار ویژه‌ای که در ۶۰۰۰ هزار مزرعه برنج در استان گیلان انجام شد بین ۸ تا ۳۰ درصد افزایش عملکرد محصول در هکتار گزارش شد که امیدواریم با ادامه روند اجرای طرح در استان گیلان و همچنین در استان‌های مازندران و گلستان در چهار سال آینده به خودکفایی در این محصول راهبردی دست یابیم. رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با تقدیر از همکاری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به توافقنامه همکاری که در شهریورماه سال جاری به امضای طرفین رسید، اعلام کرد در راستای این توافقنامه خدماتی از قبیل: ایجاد کانون‌های یادگیری در ۷۰۰۰ روستا، آموزش و توانمندسازی ۳۵۰۰ نفر از مهندسین کشاورزی به عنوان مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز، ایجاد شبکه مشاوره‌ای آنلاین، تولید محتوای آموزشی کاربردی، تجهیز ۷۰۰۰ پایگاه مقاومت روستایی به کتابخانه‌های تخصصی کشاورزی به کشاورزان محترم ارائه خواهد شد. وی با توضیح اینکه با اجرای این طرح در چهار سال آینده ۴۰ هزار روستای کشور تحت پوشش ۱۵‌هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی بسیجی قرار خواهند گرفت، بیان داشت:‌سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در راستای کمک به دولت سه طرح «مدیریت هوشمند‌سازی کشاورزی کشور»، «طرح کاداستر اراضی کشاورزی کشور» و طرح «افزایش بهره‌وری اراضی کشاورزی» را به دولت پیشنهاد داده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار