کد خبر: 939118
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برگزار شد
۲۹ آذر ۱۳۹۷ به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برگزار شد.این رویداد فرهنگی هنری به همت و ایده موسسه مهرگان فرهنگ و‌مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاين دکتر علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، مرتضی الویری نایب رییس شورای شهر تهران،  ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر سیّدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، الکساندرلیخت سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، جمعی از کاردانان فرهنگی و مدیران سازمانها، نهادها، بانکها ، اتاق بازرگانی و انجمن های بین المللی و  علاقمندان به رسوم و آیین های ایران حضور داشتند.

سعیده یراقی فعال فرهنگی  و ایده پرداز این طرح، یلدا را به عنوان یکی از عوامل وحدت هویت ایرانی معرفی می کند و در نهایت آن را الگوی مناسبی برای ایجاد انسجام هویت ملی می داند. وی معتقد است که از یلدا همچون سایر جشن های باستانی می توان به عنوان پدیده ای مدرن برای بازآفرینی جهان مدرن استفاده کرد.

آنچه در این رویداد فرهنگی مورد توجه مجریان طرح است ؛ ایجاد صلح و دوستی  با نشان دادن مشترکات فرهنگی  در یلدا و کریسمس است . رونمایی از  دو اثر هنری با اجرای مهشید دارابی و معصومه خانگلدری  با عنوان «یادمان مهرگان صلح »، برپایی سفره یلدا به همراه درخت کریسمس، حرکات آیینی آذری گروه آیلار، موسیقی سنتی گروه نازلی بخشایش ، نقالی دو زبانه سارا علیپور، حافظ خوانی سارینا حیدری، دم نوش خانه ایرانی از برنامه های این برنامه اصیل و فرهنگی بود. توجه به هماهنگی رنگ ها ،پوشش و دکورهای جذاب برگرفته از نقوش ایرانی بسیار جذاب و غرور آمیز بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار