کد خبر: 940391
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
هرچند که کار صعود تیم ملی بسکتبال کشورمان به جام جهانی تقریباً به پایان رسیده است، با این حال آسمانخراش‌های ایران هفته اول اسفند‌ماه پیش‌رو دو دیدار مهم مقابل ژاپن و استرالیا در تهران خواهند داشت.
فريدون حسن
دو دیداری که می‌تواند برای ما نقش تعیین‌کننده‌ای در جدول داشته باشد. رویارویی با این دو تیم خوب آسیا و پیروزی در آن‌ها مستلزم آمادگی خوب و انجام چند بازی تدارکاتی مناسب است. فدراسیون بسکتبال به همین منظور تلاش‌هایی را برای رایزنی با تیم‌های مختلف شروع کرده است. ابتدا قرار بود چین، کره جنوبی یا ونزوئلا مقابل ایران قرار بگیرند که منتفی شد. با این حال فدراسیون در تلاش است تا با هماهنگی با فدراسیون‌های لبنان و اردن بازی تدارکاتی تیم ملی را هماهنگ کند. رامین طباطبائی، رئیس فدراسیون بسکتبال در این خصوص می‌گوید: «اگر شرایط مهیا باشد تیم ملی به یکی از این دو کشور سفر می‌کند تا اردوی خود را برپا و بازی تدارکاتی انجام دهد. اگر نتوانیم این مسافرت را هماهنگ کنیم، آن وقت برای تیم ملی به گونه‌ای دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم که در همین تهران میزبان چند دیدار با حریفان غرب آسیا خواهیم بود.»
بزرگ‌ترین دغدغه این روز‌های تیم ملی بسکتبال بحث اختلاف برخی بازیکنان بزرگ با کادر فنی و همچنین استفاده یا عدم استفاده از بازیکنان دورگه است. طباطبائی در این خصوص نیز عنوان می‌کند: «صمد نیکخواه‌بهرامی به‌خاطر مشکلات شخصی در چند بازی اخیر تیم را همراهی نکرد. برای دو بازی پیش‌رو هم همه چیز بستگی به آمادگی او و نظر کادر فنی دارد. این بازیکن کاپیتان ارزشمند ماست و فدراسیون و کادر فنی هیچ مشکلی با او ندارند. حامد حدادی هم فعلاً در خارج از کشور مشغول بازی است و حضورش در ترکیب تیم ملی بستگی به خودش دارد. بحث دورگه‌ها نیز از این بازیکنان جداست. در دو دیدار قبلی از آن‌ها استفاده نکردیم. رستم‌پور و گرامی‌پور در شرایطی دعوت می‌شوند که توانایی بالاتری نسبت به بقیه داشته باشند و ما بتوانیم روی آن‌ها حساب کنیم، در غیر این صورت دعوت نخواهند شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار