کد خبر: 969701
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش گلخانه‌های استان از ۵۶ هکتار در سال ۹۳ به ۱۶۵ هکتار در سال ۹۷، گفت: ۲۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای هم در سال جاری طراحی شده و در حال ساخت است.

اکبر فتحی  در جمع خبرنگاران، توسعه تولید گلخانه ای را از سیاست های اجرایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در راستای مدیریت بهینه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تسهیلات حمایتی هم به این منظور اختصاص یافته است.

وی با اذعان به عدم تعادل قیمت فروش محصولات زراعی و باغی در بازار آزاد و نرخ پایین خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب از طرف دولت، تاکید کرد: رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پر آببر، یک راهکار مناسب برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و بهره برداران کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد فعالیت های بخش کشاورزی در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و توسط این بخش انجام می شود و وزارت جهادکشاورزی تنها به عنوان سیاستگذار و متولی این بخش در بدنه دولت مستقر می باشد.

فتحی اظهار کرد: در راستای رونق تولید و با توجه به محدودیت منابع طبیعی از جمله منابع آبی و با عنایت به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه به عنوان یکی از ۳ حوضه آبریز استان، بایستی از منابع آبی خود بصورت بهینه بهره برداری کرده و با منابع آبی کم تولیدات زراعی بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: تغییر الگوی کشت به عنوان یکی از اولویت های اصلی سازمان جهادکشاورزی استان در ۶ ماهه اول سال ۹۸ در راستای تحقق شعار سال دنبال و پیگیری شده است تا با کشت محصولات کم آببر در مجتمع های گلخانه ای منابع آبی خود را مدیریت و تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

وی بر لزوم هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: وقتی کشاورزی پروانه کشاورزی دارد و به واسطه این پروانه بایستی از تعرفه کشاورزی برخوردار باشد، سازمان آب منطقه ای باید بموقع آب مورد نیاز کشاورزی را تامین و سازمان برق منطقه ای نیز با تعرفه کشاورزی برق مصرفی کشاورز را محاسبه کند.

وی گفت: افزایش ۵۰۰ نفری ناظرین بخش کشاورزی استان در سه چهار سال اخیر به بدنه دولت، نشانگر اهمیت ترویج و آموزش در وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان می باشد.

فتحی با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تامین مقادیری از ضرر و زیان کشاورزان و بهره برداران کشاورزی ناشی از حوادث طبیعی و فعالیت بیمه های تجاری در این زمینه، افزود: اگر بیمه های تجاری آمادگی داشته باشند می توانند با شرایط صندوق بیمه محصولات کشاورزی فعالیت کرده و خدمات بیمه ای ارائه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر