کد خبر: 978665
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
گنج‌زاده بهترین شد عسگری و پورشیب هم شانس دارند
عنوان بهترین کاراته‌کار سنگین‌وزن جهان در سال ۲۰۱۹ به سجاد گنج‌زاده رسید. فدراسیون جهانی کاراته همه ساله برترین‌های دنیا در اوزان مختلف را در مراسمی موسوم به Grand Winner معرفی می‌کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این عنوان به ورزشکارانی که بیشترین امتیاز را در وزن خود به دست آورده‌اند تعلق می‌گیرد. ملی‌پوش ۸۴+کیلوگرم ایران این عنوان را در ماه ژانویه و در مسابقات پاریس دریافت خواهد کرد. در اوزان ۸۴- و ۷۵- کیلوگرم نیز ذبیح‌الله پورشیب و بهمن عسگری شانس زیادی برای کسب این عنوان دارند و با درخشش در مسابقات مادرید می‌توانند به این مهم دست یابند.

گنج‌زاده در گفتگو با «جوان»، رسیدن به این عنوان را افتخاری بزرگ خواند: «کسب این عنوان افتخار بزرگی است. البته برای رسیدن به آن انتخابی وجود نداشت، بلکه امتیازاتی که در سال ۲۰۱۹ و در مسابقات مختلف به دست آوردیم محاسبه و بهترین‌های هر وزن انتخاب می‌شوند. هر کسی که بیشترین امتیاز را جمع کند قطعاً در وزن خود مقام اول را کسب می‌کند. خوشبختانه سال موفقی را پشت سر گذاشتم و در حالی که هنوز آخرین مرحله از لیگ جهانی باقی مانده، اما با توجه به امتیازاتی که به دست آورده‌ام برترین کاراته‌کار سنگین‌وزن باقی خواهم ماند.»

دومین افتخار
بهترین کاراته‌کار سنگین‌وزن جهان به مسیر سختی که پشت سر گذاشته اشاره کرد: «در سال ۲۰۱۹ در شش مرحله از لیگ کاراته وان حضور داشتم و این هفته هم برای حضور در مرحله هفتم به مادرید می‌روم. در لیگ‌های پاریس و دوبی مدال برنز گرفتم. در چین و مراکش مدال طلا به دست آوردم. در روسیه به فینال رسیدم و نایب‌قهرمان شدم، لیگ ژاپن تنها مسابقه‌ای بود که مدال نگرفتم و پنجم شدم. برای رسیدن به عنوان بهترین ورزشکار سنگین‌وزن کاراته مسابقات سختی را پشت سر گذاشتم و خوشبختانه این عنوان را دوباره به دست آوردم. پیش از این یک‌بار در سال ۲۰۱۷ به عنوان Grand Winner رسیده بودم و در سال ۲۰۱۸ نیز به خاطر اینکه در چند رویداد حضور نداشتیم امتیازات کمتری به دست آوردم.»

سجاد گنج‌زاده همچنین کسب سهمیه المپیک را دشوار عنوان کرد: «در کاراته وان مادرید به این عنوان اصلاً فکر نمی‌کنم و تمام تمرکزم را روی مسابقات و کسب بهترین نتیجه می‌گذارم. در وزن ۸۴+ امتیازات بسیار نزدیک است و من نفر اول رنکینگ هستم. امیدوارم با حفظ جایگاهم بتوانم به سهمیه المپیک برسم. در سال آینده میلادی هم باید در پنج مرحله از مسابقات شرکت کنیم. تا آخر اسفندماه تکلیف سهمیه‌ها مشخص می‌شود. تا آخرین رویداد، رقابت بین مدعیان ادامه دارد. با جان و دل و بدون هیچ استراحتی برای رسیدن به سهمیه بازی‌های المپیک می‌جنگیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار