کد خبر: 984921
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
لاریجانی پس از شعار مرگ بر امریکای نمایندگان: این صدای ملت ایران است
اولین جلسه مجلس شورای اسلامی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی با فریاد «مرگ بر امریکا»‌ی نمایندگان مجلس آغاز شد و سپس رئیس مجلس خطاب به امریکایی‌ها گفت: «بشنوید، این صدای مردم ایران است.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حادثه تکان‌دهنده روز جمعه یک‌باره شرایط منطقه و جهان را تغییر داد.

رئیس مجلس با اشاره به نقش سردار سلیمانی در سرکوب تروریست‌های داعش تصریح کرد: ایشان بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به کمک مردم این کشور‌ها شتافت و با طراحی دقیق شر تروریست‌ها را از سر مردم زدود. برهمین اساس شهادت او شوک عجیبی به ملت‌های منطقه وارد کرد.

کدام اقدام پیشدستانه؟!
لاریجانی خطاب به رئیس‌جمهور امریکا گفت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید؛ هم‌ردیف جنایت کودتای ۲۸ مردادماه و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران.
وی افزود: مسئولان امریکایی با دستپاچگی اعلام کردند ما اقدام پیشدستانه انجام دادیم، برای اینکه از پوشش قانون جنگل استفاده نمایند، جدای از اینکه این قانون من‌درآوردی چیزی جز قانون جنگل نیست. در همین متن خلاف واقع گفته‌اند، چه اقدامی پیش رو بود که شما دست به اقدام پیشدستانه زدید؟

لاریجانی خاطرنشان کرد: مسئولان امریکایی گفته‌اند سردار سلیمانی می‌خواست در سوریه، لبنان و عراق علیه نیرو‌های امریکایی اقداماتی انجام دهد. این ادعا یک دروغ بیش نیست.
لاریجانی تصریح کرد: مردم امریکا و مجلس نمایندگان این کشور بدانند ادعای رئیس‌جمهور امریکا دروغگویی برای کش دادن به یک جنایت جنگی و تروریستی است و قصد فریب دارند. اگر اسنادی دارند، علنی کنند.

اقدام امریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌شود
وی ادامه داد: اینکه در یک فرودگاه بین‌المللی در یک کشور، نیرو‌های امریکایی با هلی کوپتر و هواپیما یک مسئول عالیرتبه ایرانی و یک مسئول عالیرتبه عراقی را به شهادت برسانند، با هیچ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست. وی افزود: اقدام وحشیانه رئیس‌جمهور امریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌شود که در دلِ آن نهایت بی‌حرمتی به ملت عراق نهفته است که بدون هیچ مجوزی شبانه و دزدانه این اقدام را انجام دادند.
لاریجانی اظهار داشت: آقای ترامپ با وحشت‌زدگی اعلام کرد ملت‌های ایران و عراق پس از این اقدام جشن و سرور راه انداخته‌اند. همین سخن آنان نشان می‌دهد چقدر از واقعیت‌های منطقه دور هستند.

امریکا سزای گستاخی را خواهد دید
وی گفت: آقای ترامپ وزیر خارجه بی‌ادب شما با اطلاعات غلطی که به شما داده است، شما را در این باتلاق بی‌سرانجام انداخته است. لااقل واکنش ملت‌های عراق و ایران را در برابر عمل جنایتکارانه خود ببینید و بفهمید چقدر بیراهه رفته‌اید. سزای این گستاخی سفاکانه را خواهید چشید و شما مسئول آن هستید. شما با این کار امنیت منطقه را به مخاطره انداختید و باید پاسخگو باشید. رئیس مجلس اظهارداشت: ملت ایران در راه انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری تقدیم کرده است و اتفاقاً در همه این جنایت‌ها به نحو مستقیم یا غیرمستقیم امریکا دست داشته است؛ چه در دفاع مقدس که صدام را تحریک به جنگ کردید و او را مورد حمایت قرار دادید و چه حمایت از تروریست‌های ضدانقلاب که بزرگان کشور را ترور کردند و آخرین آن این جنایت بود که سردار مجاهد حاج قاسم و یارانش را به شهادت رساندید.

امریکایی‌ها کلاه‌شان را بردارند و از منطقه فرار کنند
لاریجانی افزود: بدانید این ماجراجویی نتایج دردآوری برای شما خواهد داشت. آقای ترامپ! ملت ایران را تهدید نکنید. شما دولتی هستید که با ذلت تمام مقابل یک گروه که روزی آن را تروریست می‌دانستید و از طالبان به عنوان تروریست یاد می‌کردید، اما امروز از طالبان درخواست امان می‌کنید تا کلاهتان را بردارید و فرار کنید و آن‌ها هستند که به شما فرمان می‌دهند. شما امروز در مقابل ایران در باتلاقی گرفتار شده اید که چندین برابر قاره اروپاست. شما به خاطر نادانی خود جان امریکایی‌ها را در این منطقه بسیار وسیع به خطر انداخته‌اید. لاریجانی به امریکا توصیه کرد بهتر است قبل از هر چیز کلاه‌تان را بردارید و از منطقه فرار کنید.

ملت یکصدا از مسئولان پاسخ درخور و کوبنده را می‌طلبند
رئیس مجلس تأکید کرد: هوشیاری ملی در ایران آنقدر چشمگیر بود و است که همه ملت در عزای این عزیزان به صحنه آمده‌اند و با یک همبستگی ملی در مقابل ستم امریکایی‌ها ایستاده‌اند و یکصدا از مسئولان پاسخ درخور و کوبنده را می‌طلبند.

وی گفت: ملت عزیز ایران، همه مسئولان کشور خادمان شما هستند و دستور و خواست شما را برای پاسخ کوبنده روی چشم می‌گذارند. وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که فرمودند در مقابل کسانی که به عزت ملی کشور جسارت کنند پاسخ کوبنده دهید، مجلس شورای اسلامی به ملت عزیز عرض تسلیت دارد و در مقابل اقدامات خالصانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سر تعظیم فرود می‌آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با قاطعیت پیگیر مجازات عاملان این حادثه خواهد بود و ملت ایران باید همبستگی خود را حفظ کنند که این موضوع کلید پیروزی ملت در پیروزی‌هاست.

تأکید نمایندگان بر برخورد با عاملان ترور سردار
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی امریکا برای ترور شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی را محکوم و بر پاسخگویی به این اقدام تروریستی تأکید کردند. متن بیانیه به شرح زیر است:
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و امید آزادی‌خواهان و مستضعفان بود، این شخصیت بی‌نظیر نماد بین‌الملل مقاومت بود، با شهادتش اندیشه و منش مقاومت به صورت مضاعفی در جهان گسترده‌تر می‌شود و ان‌شاءالله شهادت او آغازی به پایان حضور امریکا در منطقه خواهد بود.

اقدام رذیلانه و بزدلانه دولت تروریست‌پرور امریکا و شخص رئیس‌جمهور ابله این کشور در ترور این شخصیت بین‌المللی نه تنها نقض حاکمیت ملی عراق بلکه اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی و منطقه غرب آسیا بلکه کل جهان است، لذا از مجامع بین‌الملل و دولت کشور دوست و برادر عراق انتظار داریم اقدامات قانونی را با جدیت پیگیری نمایند و از شورای عالی امنیت ملی و همه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم انتقامی سخت و قاطع را از این جنایتکاران تروریست در دستور کار خود قرار دهند.

بدیهی است ضرورت دارد اقدام متقابل قاطع که می‌باید در کمال قدرت و اقتدار با هوشیاری مدبرانه در وسعت خواست همه آزادگان و ظلم‌کشیدگان جهان از امریکای جنایتکار صورت پذیرد، امنیت ملی جمهوری اسلامی و همه آحاد مردم را تأمین نماید، لذا از همه قوا و نهاد‌های مرتبط می‌خواهیم با دقت و قدرت این خواسته ملی را به شکلی بازدارنده و قاطع محقق نمایند.

دولت جنایتکار امریکا ماجراجویی خطرناکی را شروع کرد که هر گونه نرمش در برابر این دولت تروریستی زمینه را برای ماجراجویی‌های بعدی امریکا فراهم می‌کند، لذا ضروری است تا در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات مجدانه از تمام ظرفیت ارتباطات و مجامع بین‌المللی صورت پذیرد، شکی نیست این اقدام تروریستی دولت امریکا خلاف کلیه قواعد و معاهدات بین‌المللی بوده و مصداق بارز تروریست دولتی است و همه قوانین ملی و فراملی انتقاد در خور را مسلم ملت رشید ایران اسلامی می‌داند، انتظار است قوه قضائیه در کنار فعالیت‌های دیپلماسی کشور از طریق مجامع بین‌المللی جهت تنویر افکار عمومی ملت برای تحقق این خواسته بحق ملت سرافراز ایران اسلامی و دیگر آزادگان جهان که انتقام سخت و در خور است مهیا نماید. مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی جهت اجرای این مهم حمایت و پشتیبانی خواهد نمود.»


نمای نزدیک

واکنش فرمانده کل ارتش به تهدید ترامپ
در یک درگیری احتمالی مشخص می‌شود اعداد۵ و ۲ برای کجاست!

فرمانده کل ارتش در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدات رئیس‌جمهوری امریکا مبنی بر اینکه در صورت هر اقدامی از سوی ایران، امریکا ۵۲ نقطه از ایران را هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد: در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می‌دانم جرئت انجامش را داشته باشند مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت.
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید منصور ستاری که صبح دیروز به مناسبت بیست‌و‌پنجمین سالگرد شهادت وی در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شهادت آرزوی رزمندگان جبهه مقاومت و کسانی است که آرزوی ایجاد جهانی شایسته ظهور امام عصر (عج) را دارند.

وی در مورد ابراز احساسات مردم نسبت به این سردار سپاه اسلام بیان داشت: در این چند روز حضور مردم از قشر‌های مختلف و ابراز احساسات آن‌ها به گونه‌ای بود که انگار پاره تن خود را از دست دادند. ارتشیان و خانواده‌های آن‌ها نیز مانند همه مردم، عزادار این سرباز ولایت و مدافع انقلاب هستند و در تمام پادگان‌های ارتش تصاویر این شهید بزرگوار نصب شده و در حال برگزاری مراسم برای این عزیز هستند.
سرلشکر موسوی با بیان اینکه واکنش مردم عزیز ما به شهادت این شهید بزرگوار و همدردی و همراهی با خانواده او چیز عجیبی نیست، گفت: این وحدت به وجود آمده ریشه در مبارزات حاج قاسم سلیمانی از انقلاب و دفاع مقدس تا امروز دارد. خون فرزندان این ملت در ارتش و سپاه و بسیج برای دفاع از این میهن اسلامی بر زمین ریخته است و شهیدانی، چون شهید ستاری، باقری، اردستانی، آبشناسان، همت و حاج قاسم سلیمانی برای اعتلای میهن اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت ارتش و سپاه از ابتدای انقلاب وجود داشت و امام دست ارتش و سپاه را در دست یکدیگر قرار دادند و گفتند دست از دست یکدیگر برندارید. رهبر انقلاب نیز تدابیر و فرماندهی‌شان در جهت وحدت ارتش و سپاه بود و امروز همگان سوگوار حاج قاسم سلیمانی هستند.
فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات سپهبد شهید سلیمانی در محور مقاومت خاطرنشان کرد: حاج قاسم برای همه ملت‌های منطقه عزیز و دوست داشتنی است. وی تأکید کرد: امروز تمام فرزندان شهدای لبنان و خانواده‌های رزمندگان سوریه، عراق و تمام مظلومان عالم و تمام آن‌هایی که ضد امریکا و ضد صهیونیست هستند یاد او را زنده نگه داشته و راهش را ادامه می‌د‌هند. وحدت ارتش و سپاه به دلیل یگانگی راه و هدف آنهاست.

فرمانده کل ارتش در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدات رئیس‌جمهوری امریکا مبنی بر اینکه در صورت هر اقدام از سوی ایران، امریکا ۵۲ نقطه از ایران را هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد: آن‌ها برای حفظ وجهه خودشان این کار زشت و غیرقابل توجیه از نظر افکار بین‌المللی اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند. اقدام آن‌ها در به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی یک اقدام غیرقابل قبول در همه جای دنیاست، به همین دلیل اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند تا بتوانند این اقدام غیرانسانی را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می‌دانم جرئت انجامش را داشته باشند مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
چرا در این سخنرانیش دائما از کلمات آقای ترامپ و شما برای خطاب به ترامپ استفاده کرد ولی سردار شهیدمان را به اسم کوچک و بدون حتی عبارت آقا یاد کرد !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار