کد خبر: 1114030
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
منابع خبری از ورود هیات های نظامی آمریکایی و انگلیسی در هفته جاری به یمن خبر دادند که مقامات جنبش انصارالله یمن هدف از آن را آغاز دور جدیدی از تنش آفرینی در این کشور تفسیر می کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: "علی القحوم" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در یمن و به طور مشخص در استان حضرموت در شرق این کشور حضور نظامی مستقیم دارد.
 
وی افزود: تحرکات آمریکا و انگلیس و فرانسه در جزایر یمن مشاهده می شود که هدف از آن تشدید سیطره بر تنگه باب المندب است.
 
القحوم در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: امارات نیز برای تغییر بافت جمعیتی جزیره "میون" تلاش می کند و ما این رفتار تجاوزگرانه را از نزدیک زیر نظر داریم و اجرای چنین اقدامی را نخواهیم پذیرفت.
 
وی تصریح کرد: انصار الله یمن توانمندی نظامی دارد که می تواند قدرت و حاکمیت و استقلال آن را حفظ کند.
 
القحوم گفت: کنفرانس امنیت آبی که قرار است بزودی برگزار شود، تصویر روشنی از برخورداری یمن از فاکتورهای قدرت ارایه خواهد کرد و دولت صنعا متعهد به حفاظت از دریانوردی بین المللی براساس قانون بین الملل است.
 
وی تصریح کرد: دشمن باید بفهمد که یمن توانمندیهای نظامی انباشته ای دارد که باعث می شود که از آب و هویت ملی خود پاسداری کند.
 
عضو سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: حضور نظامی مستقیم آمریکا در یمن و سرازیر شدن نظامیان آمریکایی به این کشور و بویژه در استان حضر موت وجود دارد و همچنین نیروهای انگلیسی به استان المهره سرازیر می شوند.
 
وی با اشاره به ورود هیات های نظامی آمریکا و انگلیس به یمن در هفته گذشته گفت که این هیات ها برای به راه انداختن یک دوره تنش کار می کنند اما یمنی ها آماده دفاع از کرامت و هر وجب خاک خود هستند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: یمن ، آمریکا ، انگلیس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
0
درودبرملت دلاوروقدرتمندیمن ومرگ برامریکای جنایتکاروانگلیس خبیث
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار