کد خبر: 1168164
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که یک آتش‌نشان ۲۴ ساله هنگام اطفای حریق خودروهای به‌آتش‌کشیده‌شده در حومه پاریس در جریان ناآرامی‌های این کشور، جان خود را از دست داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، با گذشت ۶ روز از آغاز ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به‌دست پلیس فرانسه در اکثر شهرهای این کشور، آتش‌نشانان فرانسوی نیز قربانی این جریانات شدند.

«جرالد دارمانیان» وزیر کشور فرانسه امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک آتش‌نشان جوان حین اطفای حریق خودروهای به‌آتش‌کشیده‌شده در حومه پاریس در جریان ناآرامی‌های این کشور، جان خود را از دست داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دارمانیان در صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز یک سرجوخه ۲۴ ساله آتش‌نشانی هنگام اطفای حریق در یک پارکینگ زیرزمینی در سَن-دُنی که چندین خودرو در آن آتش گرفته بود، جان باخت».

خبرگزاری فرانسه درباره این حادثه نوشت: «این خودروها توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده بودند که تظاهرات برای ششمین شب متوالی در فرانسه ادامه دارد».

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در دولت فرانسه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور روز سه‌شنبه چهارم جولای در کاخ الیزه با شهرداران ۲۲۰ شهر که صحنه خشن‌ترین اعتراضات اخیر بودند، دیدار خواهد کرد.

به نوشته اسپوتنیک، ماکرون شامگاه یکشنبه نیز با وزیر کشور، «الیزابت بورن» نخست وزیر و «اریک دوپوند مورتی» وزیر دادگستری فرانسه نشستی در کاخ الیزه درباره وضعیت آشوب‌ها در این کشور برگزار کرد.

طبق این گزارش، رئیس جمهور فرانسه در این دیدار از وزرای خود خواست تا هر کاری که ممکن است را برای برقراری نظم در کشور پس از پنج شب ناآرامی و حمایت از نیروهای اجرای قانون انجام دهند.

ماکرون همچنین گفت که دولت فرانسه باید به حمایت از پلیس، نیروهای امنیتی، قاضی‌ها، آتش‌نشانان و شهردارانی که طی پنج روز گذشته برای مقابله با آشوب‌ها بسیج شده‌اند، ادامه دهد.

پیش از این نیز با ادامه اعتراضات در فرانسه، شهرداران برخی از شهرهای این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه وضع کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار