کد خبر: 1168349
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
وزیر کشور فرانسه با اعلام اینکه با وجود فروکش کردن ناآرامی‌ها همچنان ۴۵ هزار افسر پلیس برای جلوگیری از اعتراضات در خیابان‌ها مستقر می‌مانند، از اقدامات خشوت بار پلیس علیه معترضان حمایت کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، خشونت در خیابان‌های فرانسه اخیراً فروکش کرده بود، اما به گفته دولت، همچنان شرایط با آرامش فاصله دارد؛ بنابراین ده‌ها هزار افسر پلیس امشب هم در خیابان‌های فرانسه مستقر می‌شوند.

به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، به این ترتیبب فرانسه امشب هم دوباره ۴۵۰۰۰ افسر پلیس را برای مداخله در ناآرامی‌ها و اعتراضات بسیج کرد. دولت فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد حتی اگر خشونت فروکش کرده باشد اوضاع به دور از آرامش است. جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه همچنین استفاده از نیرو‌های ویژه و خودرو‌های زرهی را که به زعم وی به کنترل اوضاع کمک کرده است توجیه کرد.

این وزیر فرانسوی از تجار آسیب دیده از تخریب و غارت حمایت کرده و گفت: شهر‌ها و مناطق مختلف فرانسه برای کمک به بازرگانان، صندوق‌های امدادی بدون بوروکراسی را اعلام کردند.

از زمان کشته شدن ناهل ۱۷ ساله بر اثر گلوله پلیس در جریان بازرسی حمل و نقل سه شنبه گذشته، فرانسه بخصوص شب‌ها با ناآرامی‌ها و اعتراضات مردمی گسترده‌ای مواجه شده است. غارت‌های مکرر، آتش‌سوزی‌ها و درگیری‌های خشونت‌آمیز بین افسران پلیس و تظاهرات کنندگان رخ داد ه است. بیش از ۳۰۰۰ نفر در سراسر کشور از آغاز ناآرامی‌ها دستگیر شده اند.

دولت فرانسه امروز دوشنبه تاکید کرد که فرانسه یک کشور قانونمدار و مشروعه است و پلیس نیز تابع قانون است. بر این اساس پرونده ماموری که شلیک گلوله به سمت این جوان را انجام داده به ظن قتل عمد در حال بررسی است. دولت ضمن حمایت از پلیس فرانسه گفت که پلیس هیچ مشکلی از نظر نژادپرستی و استفاده از سلاح گرم ندارد. در این بیانیه آمده است: مرگ این جوان غم انگیز است و به طور قابل درک ذهن مردم را به حرکت در می‌آورد. دولت اعلام کرد که پلیس در روز‌های اخیر حرفه‌ای بودن و حس تناسب را نشان داده است. با وجود شورش‌های خشونت آمیز، نه اغتشاشگران و نه مسئولان جان باختند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد روز سه‌شنبه با بیش از ۲۲۰ شهردار که جوامع آن‌ها تحت تأثیر خشونت‌ها در روز‌های اخیر قرار گرفته‌اند، دیدار کند. خشم بسیاری از جوانان عمدتاً علیه نماد‌های دولت و به ویژه علیه شهرداری‌ها است.

شب گذشته هم فرانسه در برخی مناطق شاهد ناآرامی بود که طی آن حدود ۸۰ نفر دستگیر شدند.

بر اساس گزارش‌های مداوم رسانه‌ها، دارونین مجدداً دستور داد پلیس با قاطعیت وارد عمل شوند و معترضان را در اسرع وقت دستگیر کنند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار