کد خبر: 1171181
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
بیش از صد نفر از اعضای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، از جمله خلبانان تصمیم گرفتند تا زمانی که کابینه این رژیم از اجرای برنامه‌های خود برای به حاشیه راندن دستگاه قضا دست برندارد، از انجام خدمات ذخیره در نیروی هوایی خودداری کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بیش از ۱۰۰ خلبان و نظامی ذخیره نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی در اعتراض به ادامه طرح موسوم به اصلاحات قضایی که کابینه بنیامین نتانیاهو به دنبال اجرای آن است، از عضویت در یگان‌های هوایی این رژیم خودداری کردند.

نتانیاهو از زمان تصدی پست نخست‌وزیری، با وجود تظاهرات گسترده علیه وی و کابینه‌اش بر سر طرح جنجالی موسوم به «اصلاح نظام قضایی» اعلام کرده که این طرح را متوقف نخواهد کرد.

مخالفان این طرح می‌گویند که هدف نتانیاهو از آن، کاستن از قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی است و شامل پیشنهاد‌هایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است. اما نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند.

شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که ۱۰۶ نفر از اعضای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، از جمله خلبانان تصمیم گرفتند تا زمانی که کابینه نتانیاهو از اجرای برنامه‌های خود برای به حاشیه راندن دستگاه قضا دست برندارد، این افراد از داوطلب شدن برای خدمات ذخیره در نیروی هوایی خودداری کنند.

به گفته این شبکه، در حال حاضر، سخن درباره خلبانان، ناوبران و افسران کنترل هوایی است و افسران ذخیره‌ای که ارتش صهیونیستی از آنان در عملیات‌های هوایی خود استفاده می‌کند، در تصمیم خود درباره تحریم عملیات‌ها مردد هستند.

پیشنهاد اصلاحات مذکور، باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهر‌های بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است. معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند.

نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است.

با وجود این، پیشنهاد این طرح فراتر از اعتراضاتی که به همراه داشته توجه‌ها را به سمت تفرقه‌های موجود در فلسطین اشغالی جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان مسائل مربوط به این رژیم حتی در داخل فلسطین اشغالی این تفرقه‌ها را نشانه‌ای از شکاف‌های بزرگی که می‌تواند موجب به پایان رسیدن موجودیت جعلی اسرائیل شود.

یکی از افسران صهیونیستی با اذعان به اینکه این رژیم در لبه پرتگاه قرار دارد، گفت: «حکومت در لبه پرتگاه قرار دارد و در مسیری حرکت می‌کند که ما را به سمت جنگ داخلی و از دست دادن حکومت یهودی و دموکراتیک سوق خواهد داد. عهدی که بین کابینه و شهروندانش، بسته شده بود، شکسته شده است.»

هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر قدس نیز نسبت به درخواست‌های مبنی بر تحریم خدمت نظامی، گفت که این مسئله، بر توانایی ارتش برای مقابله با مشکلات تأثیر می‌گذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار