کد خبر: 1174044
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
رئیس جمهور اوکراین مدعی تقویت سامانه‌های هوایی این کشور با کمک تسلیحات غربی شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور تقویت شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، زلنسکی گفت: «گزارش‌هایی در مورد تامین سلاح و مهمات را شنیدم. سامانه‌های دفاع هوایی ما در حال تقویت است. این سامانه‌ها به مکان‌هایی که مورد احتیاج است، ارسال می‌شود.»

بر اساس این گزارش، کشور‌های غربی ۲۰ سامانه دفاع هوایی «سامپ تی»، «پاتریوت»، «ایریس»، ناسامس» و سایر سامانه‌ای دفاع هوایی را به اوکراین ارسال کرده‌اند. ایالات متحده در تازه‌ترین گام جهت تقویت اوکراین قصد دارد ۱۲ سامانه دفاع هوایی «هاوک» به این کشور ارسال کند.

باوجود تبلیغات گسترده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کشور‌های عضو آن درباره ارسال کمک‌های نظامی گسترده به اوکراین، تحلیلگران و کارشناسان می‌گویند این سلاح‌ها تقریبا غیرقابل استفاده هستند.

«پی‌یر انرو» کارشناس حوزه امنیتی بلژیک گفت که کشور‌های عضو ناتو عمدتا سلاح‌های منسوخ شده را به اوکراین می‌فروشند تا آن‌ها را با تجهیزات به‌روزتر در ارتش‌های خود جایگزین کنند.

یک سخنگوی ارتش اوکراین به تازگی گفت که ارتش روسیه با نوسازی موشک‌های «خا-۲۲» حملات موفقی به اهداف اوکراین انجام می‌دهد.

«ناتالیا هومنیوک» سخنگوی نیرو‌های جنوب اوکراین گفت: «روسیه بیش از ۱۰۰ تیر موشک ایکس-۲۲ (خا-۲۲) را به موشک‌های ایکس-۳۲ تبدیل کرده و در حمله یکشنبه شب به «اودسا» از آن‌ها استفاده کرد.»

این مقام نظامی اوکراین گفت: «روس‌ها با داشتن انبار بزرگی از موشک‌های ایکس-۲۲ در تلاش برای بهبود آن‌ها هستند. آن‌ها توانایی‌های خود را افزایش داده و بر اساس برنامه‌های راهبردی شمار موشک‌ها را افزایش می‌دهند. ما در مورد بیش از صد تیر از این موشک‌ها صحبت می‌کنیم.»

اوکراین در حالی مدعی تقویت سامانه‌های هوایی خود است که روز یکشنبه نیرو‌های روسیه با شلیک ۱۹ موشک حمله گسترده‌ای را به اودسا انجام دادند. ارتش روسیه در خصوص حملات موشکی جدید خود به بندر اودسا اعلام کرد که تمامی تاسیساتی که در حال برنامه‌ریزی اقدامات تروریستی علیه روسیه بود، منهدم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار