کد خبر: 1176437
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
امام جمعه رومشکان:
حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به آثار و برکات عمل به امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امربه معروف و نهی از منکر نقش کلیدی برای تمدن سازی اسلامی دارد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام مهدی فاطمی نیا، امروز(15مرداد)، در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان رومشکان اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر دو فریضه با ارزشی هستند که نقش کلیدی در جامعه برای تمدن سازی اسلامی دارند.

امام جمعه رومشکان با اشاره به اینکه در قرآن کریم در آیات مختلف به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر اشاره شده است، افزود: امربه معروف و نهی از منکر آثار پر برکتی در جامعه در پی دارد.

وی ادامه داد: بدترین آفت برای جامعه اسلامی بی تفاوتی نسبت به همدیگر، خطاها، لغزش ها و غفلت از معروف ها است و همه باید در عمل به دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام فاطمی نیا بیان کرد: اصل انقلاب اسلامی امربه معروف و نهی از منکر است و این انقلاب شرایط را برای مردم و مسئولین فراهم ساخته که فریضه امربه معرف و نهی از منکر را احیا کنند.

وی با بیان اینکه ستاد امربه معروف و نهی از منکر در احیای این دو فریضه نقش اساسی دارد، گفت: مردم عملا اهل امربه معروف و نهی از منکر هستند و این ستاد باعث می شود فعالیت در این زمینه بهتر و موفق تر انجام شود.

حجت الاسلام فاطمی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولین باید حامی مساله امربه معروف و نهی از منکر باشند و بنا به فرموده قرآن کریم همه مسئولین، کسانی که در جامعه اسلامی مسئولیت پیدا می کنند باید مساله امربه معروف و نهی از منکر را در بین خود و دیگر مسئولان نهادینه سازند.

وی تصریح کرد: احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر برای اجرای قوانین و پیاده شدن معروف ها در جامعه ضروری است و مسئولان نباید تذکر لسانی بین خود و مردم را فراموش کنند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار