کد خبر: 1177374
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت همکاری مسئولان در حوزه امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: مسئولین باید زمینه گسترس معروفات و کاهش منکرات را فراهم سازند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(18مرداد)، در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد اظهارداشت: سطح پیشنهادات، دغدغه مندی و توصیه های مسئولین در شهرستان ها نشانگر هجمه هایی است که دشمن نسبت به شهرستان ها دارد و نشانگر دغدغه مسئولین نسبت به فریضتین امربه معروف و نهی از منکردر شهرستان است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت، قرآن ، سنت نبوی، عقل و اندیشه بشری دارد، و این فریضتین واجب مخصوص یک زمان، دین و فرقه خاص نیست.

وی با بیان اینکه قرآن برای بیان اهمیت ویژه این فریضتین الهی اولین آمربه معروف و ناهی از منکر را خود خداوند معرفی می کند، ادامه داد: انبیاء الهی اهل امربه معروف و نهی از منکر بودند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با تاکید بر اینکه باید نسبت به فریضتین امربه معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کسانی که در عرصه های مختلف مشغول فعالیت هستند، در عرصه امربه معروف و نهی از منکر تکلیف ویژه ای دارند.

وی خطاب به مسئولین با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: اگر می خواهید در سیستم یاری خداوند قرار بگیرید، نماز و زکات و امربه عروف و نهی از منکر فراموش نشود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر حوزه های مختلفی دارد و مصادق آن حجاب است، گفت: امربه معروف و نهی از منکر که محور تعاملات اجتماعی و نظارت همگانی است، نباید در مصداق حجاب محدود شود.

وی با اشاره به حوزه مردم نسبت به مردم در امربه معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: این محور در مرحله تذکر زبانی است.

حجت الاسلام مهدوی نیا معیار در مقام عمل همواره قانون است، خاطرنشان کرد: در حوزه مسئولین نسبت به مردم مسئولین باید مسائل و زمینه های گسترش معروفات مهیا شود.

وی ادامه داد: در این حوزه مردم نسبت به مسئولین مردم باید کار خوب را از مسئولین بخواهند و  مهم ترین حوزه امربه معروف و نهی از منکر همین حوزه مردم نسبت به مسئولین است.

گفتنی است، در این مراسم رضا کردی، به عنوان دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار