کد خبر: 1180435
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت نقش آفرینی و بهره مندی از ظرفیت ها در زمینه احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: غفلت از امربه معروف و نهی از منکر سبب رواج آسیب ها در جامعه می شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز، در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنان شاغل در ادارات، سازمان ها، نهادها و بانک ها گفت: امربه معروف و نهی از منکر ریشه در اندیشه و فطرت بشری دارد،  افزود: فطرت انسان دعوت به خیر و از بدی ها دوری می کند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: اینکه در قرآن آمده است امربه معروف و نهی از منکر وظیفه تمام مومنان و مومنات است، در عمل به امربه معروف و نهی از منکر بین زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: اگر امربه معروف و نهی از منکر نکنیم آسیب ها و آفت ها جامعه را در بر می گیرد و هر وجدان سالمی این را تایید می کند که ما نسبت به همدیگر مسئول هستیم و این نشان می دهد که امربه معروف و نهی از منکر ریشه در عقل بشری دارد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان تاکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی است و باید تبدیل به باور و فرهنگ عمومی شود.

وی عنوان داشت: دستگاه های حاکمیتی باید بصیرت و آگاهی آنها نسبت به این دو فریضتین الهی بیشتر باشد و دعوت به خیر کنند و باید وحدت و قدرت بیشتری نسبت به معروفات و کاهش منکرات در ادارات داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا تدکید کرد: فرهنگ سازی فریضتین امربه معروف و نهی از منکر نباید در شورای امربه معروف و نهی از منکر محدود باشد، گفت: برای گسترش معروفات و کاهش منکرات شورای امربه معروف هر اداره باید شورای قوی باشد.

وی یادآور شد: مساله حجاب یک مصداق از امربه معروف و نهی از منکر است، معروفات اداری، تجاری، خانوادگی و منکرات مختلف دیگر وجود دارد که نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشیم./9451/ 

 

 

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار