کد خبر: 1178744
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یاد گرفتنی است، گفت: باید بدانیم چه چیزی معروف است که به آن امر یا چه چیزی منکر است که از آن نهی شود.

به گزازش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، در سومین روز از کارگاه آموزشی امربه معروف و نهی از منکر ویژه بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مومنین و مومنات است و بین زن و مرد تفاوتی نیست.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل یک طبیب کار بلد وارد میدان شود و با تشخیص درست خودش بیمار را  معالجه کند‌.

وی با بیان اینکه مردم در هر زمان و مکانی نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد و  نقش «مردم نسبت به مردم» به عنوان یکی از حوزه‌های گوناگون امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب نظارت عمومی انجام و مردم در هر زمان و مکانی نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: حوزه «مردم نسبت به مسئولین»که مهم ترین موضوع می‌باشد و  در این زمینه مردم کارهای خوب را از مسئولین بخواهند نه با خواهش و تمنا بلکه بقول مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) از مسئولین بخواهند که کار خوب را انجام دهند.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: در حوزه «مسئولان نسبت به مردم» وظیفه مسئولین مهم است که باید زمینه ساز گسترش معروفات و دور کردن زشتی و شرور آفات برای مردم باشند.

وی اظهارکرد: در حوزه مردم نسبت به مردم سه مرحله با شیوه های متفاوتی دارد که در مرحله عمل معیار ستاد قانون است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: ستاد در راستای ترویج و اشاعه معروفات و حذف منکرات نظارت دارد و اگر جایی احساس شود این مهم انجام نشده با مدیر دستگاه مربوطه مکاتبه و پیگیر پاسخگویی شده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار