کد خبر: 1181335
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اجازه فروش مکمل‌های دارویی را به صورت اینترنتی صادر کرده است در عین حال گفت که پلتفرم‌های دارویی مجوز فعالیت ندارند و فروش اینترنتی دارو، بازی با جان مردم است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آرش محبوبی عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز داروسازی (پنجم شهریور) افزود: فروش غیرقانونی دارو در بستر اینترنت یا در خیابان ناصر خسرو با سایر محصولات فرق دارد و در واقع بازار سیاه و قاچاق دارو را به‌وجود می‌آورد که در هیمن راستا از وزیر بهداشت درخواست داریم این موضوع رسیدگی و مورد توجه خاص قرار گیرد.

محبوبی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد فارغ التحصیلان داروسازی وارد داروخانه‌ها می‌شوند و امیدواریم با گسترش خدمات از توانایی‌های داروسازان استفاده شود و شاهد حضور آن‌ها در رشد صنعت دارویی کشور باشیم.

وی با اشاره به نیاز تغییر در حوزه داروسازی، ادامه داد: باید فرصت‌های شغلی، خدمات جدید و حمایت‌های بیشتر برای داروسازان ایجاد شود تا به مردم خدمات وسیع‌تری ارائه شود. صنعت داروسازی پویا است و باید با استاندارد‌های جهانی رشد کند همچنین تزریق منابع مالی جدید، تامین منابع مالی و حضور داروسازان منجر به ارتقای صنعت دارویی کشور و در نهایت صنعت دارویی کشور می‌شود.

دارویار طرح مطلوبی است

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اجرای طرح دارویار گفت: دارویار طرح مطلوبی است، ولی باید جریان ورودی منابع مالی این طرح به شکل مناسب پرداخت شود تا بر کیفیت و گسترش صنعت داروسازی تاثیر بگذارد ...

وی تاکید کرد: در ۲ سال گذشته تعداد داروخانه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافته است، اما دارو‌های مورد نیاز مردم در دسترس آن‌ها قرار نمی‌گیرد و به دلیل توزیع نامناسب با کمبود مواجه می‌شود.

محبوبی با اشاره به گسترش بازار‌های قاچاق، افزود: باید زیرساخت‌های کنترل این بازار‌ها ایجاد و نظارت‌ها دقیق‌تر شود، زیرا بسیاری از فرآورده‌ها و اقلام دارویی در بازار قاچاق، بی‌کیفیت و نامرغوب است.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: دارو‌هایی که در بستر نرم‌افزار‌های اینترنتی دریافت می‌شوند، تضمینی بر سلامت آن‌ها نیست و وزارت بهداشت هیچ تاییدیه‌ای در این زمینه نداده است.

فوت ۴۰ داروساز در دوران کرونا

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در این نشست گفت: فداکاری‌های داروسازان در دوران همه‌گیری کرونا کمتر مورد توجه قرار گرفت؛ در حالی که داروخانه با ساعات کاری طولانی مدت فعالیت می‌کردند و ۴۰ داروساز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

بهمن صبور افزود: اگر پرداخت‌های بیمه‌ها در طرح دارویار به موقع انجام شود، وضعیت مطلوب خواهد شد و دچار چالش نمی‌شویم.

دبیر انجمن داروسازان تهران درباره طرح دارویار گفت: این طرح باعث کاهش پرداختی از جیب بیمار می‌شود.

محمد امین قبادی اظهار داشت: صنعت دارو برای واردات مواد اولیه و محصول نهایی ۳۵۰ میلیون دلار ماهانه نیاز دارد و دولت باید با حمایت‌های بیشتری در جذب اعتبار، تخصیص ارز را به موقع انجام دهد.

قبادی اظهار داشت: تولید کننده دارو‌های زیست فناورانه هستیم و باید نقدینگی برای تزریق به تولیدکنندگان دارویی به موقع انجام شود؛ ماه گذشته ۱۲ همت تخصیص یافت و هنوز بخش عمده‌ای از آن توسط بیمارستان‌های دولتی پرداخت نشده است و تداوم و پویا بودن صنعت داروسازی در گرو پرداخت‌های به موقع از سوی مراکز درمانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار