کد خبر: 1182485
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
فرمانده گارد ریاست‌جمهوری گابن:
فرمانده گارد ریاست‌جمهوری گابن امروز در سخنانی اعلام کرد: «علی بونگو اوندیبا» (رئیس‌جمهور) استعفا داده، اما تمام حقوق مدنی وی محفوظ است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ژنرال «بریس اولیگوی نگوما» (Brice Oligui Nguema) فرمانده گارد ریاست جمهوری گابن امروز چهارشنبه به یک رسانه فرانسوی اعلام کرد: «علی بونگو اوندیبا» (Ali Bongo Ondimba) رئیس جمهور گابن استعفا داده است؛ اما تمام حقوق مدنی را حفظ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده گارد ریاست جمهوری گابن که برخی وی را رهبر کودتای امروز در این کشور می‌نامند، به پرسشی درباره سرنوشت رئیس جمهور این کشور اینگونه جواب داد: او استعفا داده؛ اما از تمام حقوق خود برخوردار است. «علی بونگو اوندیبا» اکنون بازنشسته شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص اعلام کرد: رئیس جمهور گابن که در حبس خانگی به سر می‌برد، از دوستان خود در سراسر جهان خواست تا در پی تصرف قدرت توسط ارتش، موضع گیری کنند.

«علی بونگو اوندیبا» تأیید کرد که در محل سکونت خود است، اما نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد.

این در حالیست که ارتش این کشور پیشتر اعلام کرده بود که وی در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

اسپوتنیک به نقل از تلویزیون گابن ۲۴ در این خصوص نوشت: برخی از تظاهرکنندگان در گابن با نظامیانی که کودتا علیه قدرت مرکزی را شکل دادند، جشن گرفته و فرمانده کودتا را تشویق می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار