کد خبر: 1186151
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با وزیر خارجه چین ضمن مهم دانستن تعمیق همکاری‌های دو کشور، گفت که تماس سران پکن و مسکو در ماه آینده میلادی با سفر پوتین به چین تداوم می‌یابد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که به مسکو سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و رایزنی کرد.

پاتروشف در دیدار با وانگ، با بیان اینکه تعمیق هماهنگی پکن و مسکو در بحبوحه تلاش‌های غرب برای مهار همزمان روسیه و چین اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، گفت: «ما روی مذاکرات مفصل دوجانبه [ولادیمیر] پوتین و شی جین‌پینگ [رؤسای جمهور روسیه و چین] در ماه آینده در پکن حساب می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن تاکید بر حمایت روسیه از چین، توضیح داد: «من می‌خواهم حمایت مسکو از پکن در مسائل تایوان، سین‌کیانگ و تبت - که غرب برای بی‌اعتبار کردن چین از آنها سوءاستفاده می‌کند - را اعلام کنم».

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین افزود: «مهم است که رویکردهای روسیه و چین نسبت به مسائل اساسی مربوط به نظم جهانی مدرن و مشکلات عمده بین‌المللی یکسان یا مشابه باشد».

وزیر خارجه چین شامگاه دوشنبه نیز با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و تاکید کرد که پایان دادن به بحران اوکراین از طریق راهکارهای سیاسی و مسالمت‌آمیز، بدون حضور روسیه ممکن نیست.

لاوروف نیز در آن دیدار به اهمیت همکاری روسیه و چین برای تضمین عدالت در امور جهانی، برای اطمینان از توازن منافع در حال توسعه اشاره کرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار