کد خبر: 1186256
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
هیئت انصارالله یمن دقایقی قبل پایتخت عربستان را به مقصد صنعا ترک کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، هیئت گفتگو کننده انصارالله یمن، ریاض را به مقصد صنعا ترک کرد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: هیئت انصارالله یمن به همراه هیئت عمانی پایتخت عربستان را به مقصد صنعا ترک کرد تا با رهبران انصارالله مشورت کند.

خبرنگار المسیره در صنعا هم اعلام کرد: هیئت گفتگو کننده دولت نجات ملی یمن به همراه میانجی گر عمانی پس از مذاکرات پنج روزه در ریاض به صنعا بازگشت.

عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیئت جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن استقبال از حضور هیئت انصارالله در ریاض، از «تلاش‌های عربستان سعودی و عمان که با هدف یافتن راهکار مسالمت‌آمیز و فراگیر بحران یمن صورت می‌گیرد»، قدردانی کرد.

وی بیان کرد که این دور از مذاکرات که بین انصارالله و عربستان در ریاض انجام می‌شود، «گام مهمی برای برقراری صلح در یمن است».

وزارت خارجه عربستان هم اخیراً گفت: در راستای ابتکار سعودی که در ماه مارس ۲۰۲۱ ارائه شده و در ادامه تکمیل دیدار‌ها و مذاکراتی که تیم سعودی به ریاست محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن با دوستان در سلطنت عمان انجام دادند، عربستان از هیئت صنعاء برای سفر به این کشور در راستای تکمیل دیدار‌ها و مذاکرات دعوت به عمل آورده است.

طبق گزارش رسانه‌ها، روز پنجشنبه و تنها دو روز پس از سفر ناگهانی «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی به مسقط پایتخت عمان، هیأت میانجیگر عمان همراه با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن به صنعاء سفر کرده بود.

البدیوی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این دور از مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد و نتایج مثبتی در پی داشته باشد؛ به نحوی که به یافتن راهکار دائمی و فراگیر بحران یمن ختم شود و ملت این کشور بتوانند بار دیگر طعم امنیت، توسعه و شکوفایی را بچشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار