کد خبر: 1188160
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
مقامات ارشد سازمان‌های شانگهای،همسود و پیمان امنیت جمعی در« پکن »دیدار و در مورد امنیت و ثبات در منطقه تبادل نظر کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست کاری بین «ایمانگلی تاسماگامبتوف» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، « ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و «الهام نعمت‌اف» معاون دبیرکل کشورهای مستقل مشترک المنافع در«پکن» پایتخت چین برگزار شد.

در این دیدار، دبیرکل 3 سازمان منطقه‌ای پیشرو اوراسیا ارزیابی‌های خود را از وضعیت در زمینه امنیت و ثبات در حوزه مسئولیت خود به اشتراک گذاشتند.

در این نشست توجه ویژه‌ای به تعامل در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، جنایات فرامرزی و همچنین توسعه تعامل فعال‌تر بین ساختارهای اطلاعاتی سازمان شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی شامل کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و روسیه است.

لازم به یادآوری است، جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع (همسود) پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان در این اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار