کد خبر: 1190891
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
با آنکه پنج روز از عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی گذشته، ارزیابی نیروهای نظامی و اطلاعاتی آن، همچنان نادرست از آب در آمده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کابینه، دستگاه نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پس از غافلگیری در جنگ طوفان الاقصی، به دلیل ضعف اطلاعاتی، همچنان ارزیابی نادرستی از روند جنگ ارائه میدهد. 

به گزارش فارس، ارتش رژیم موقت اسرائیل روز سه شنبه در صبح چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که کنترل همه شهرکهای مجاور غزه را که طی عملیات حماس، مورد نفوذ و حمله قرار گرفته بود، تحت کنترل گرفته و هیچ عملیات نفوذ دیگری نمیتواند انجام شود چون ارتش خطی مستحکم از تجهیزات و ادوات و نیرو در طول خط مرزی با غزه ایجاد کرده است. 

امروز چهارشنبه در پنجمین روز عملیات، نه تنها این ارزیابی اشتباه از آب در آمده و هنوز عملیات‌های نفوذ به سدروت و شهرکهای دیگر انجام شده بلکه در جبهه شمالی نیز رژیم صهیونیستی امروز از نفوذ عناصر مقاومت خبر داده‌اند و هم اکنون این رژیم با نفوذ از شمال و جنوب رو به روست.

ساعتی پیش ارتش رژیم از ساکنان سدروت خواست در پناهگاه بمانند. فرماندهی جبهه داخلی همچنان توصیه به خروج از منازل میکند. در نتیووت در شرق نوار غزه نیز ارتش اعلام کرده کسی از منزل خود خارج نشود زیرا تحرکات امنیتی رصد کرده است. در شمال شهرکها یکی پس از دیگری در حال تخلیه شدن است و در حالی که این اقدامات نشان از عزم تل آویو برای ورود به چندین روز جنگ است، اما همچنان شاهد عملیاتهای نفوذ از شمال و جنوب است

امروز برخی رسانه‌های فلسطینی به نقل از رسانه های اسرائیلی نوشتند که به نظر میرسد ساکنان اسرائیلی نباید خیلی به گزارشهای امنیتی و نظامی ارتش اعتماد کنند زیرا عملیات طوفان الاقصی عکس همه آن گزارش‌ها را ثابت کرده است.

عملیات طوفان الاقصی از روز شنبه و در اعتراض به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی آغاز شده و تاکنون و بنا بر اعلام رسانه های رژیم، بیش از ۱۲۰۰ کشته از صهیونیستها گرفته که در طول تاریخ پراز جنگ و خون این رژیم، از حیث مدت جنگ و تعداد کشته، بی سابقه است. 

رژیم صهیونیستی در طول جنگ سال ۱۹۷۳ که به جنگ اکتبر، دهم رمضان و یُم کیپور [روز آمرزش] مشهور است، و ۲۱ روز طول کشید حدود ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر کشته داد و در جنگ فعلی در طی چهار روز بیش از هزار نفر. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار