کد خبر: 1194412
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده است با یکی از مقامات ارشد حماس دیدار و درباره آتش بس در غزه رایزنی کرد.

جوان آنلاین: سفارت ایران در مسکو از رایزنی علی باقری کنی معاون وزیر خارجه ایران با «ابو مرزوق» از مقامات ارشد حماس درباره تحولات مربوط به فلسطین و رژیم صهیونیستی و رایزنی در زمینه آتش بس در غزه خبر داد.

به گزارش فارس، براساس گزارش خبرگزاری تاس، سفارت ایران در بیانیه‌ای گفت: علی باقری کنی معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایران که به دعوت همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است با ابو مرزوق یکی از اعضای هیات رهبری حماس دیدار و رایزنی کرده است.

به گفته سفارت ایران، در این دیدار دیپلمات ارشد ایران بر مواضع اصولی کشورمان در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اولویت ایران در مذاکره با طرفهای خارجی در این زمینه اعلام یک آتش بس فوری، فراهم کردن کمک به مردم و برداشتن محاصره غزه است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه چهارم آبان ماه نیز با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی سپس با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز در زمینه روابط دوجانبه و تحولات مربوط به فلسطین گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تشکر از اقدامات مسکو در سازمان ملل در مواجهه با تلاش‌های سلطه جویانه آمریکا در توجیه و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و با تشریح مواضع و اقدامات ایران در قبال اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه، گفت: مقاومت یک امر خارجی در منطقه نیست، بلکه یک باور درونی است که ملت‌های منطقه به ویژه مردم غزه بدان دست یافته‌اند، ولی آمریکا نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد و گمان می‌کند با تحریم، فشار و یا کشتار مردم می‌تواند همه چیز را از بین ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار