کد خبر: 1195894
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
فرودگاه سقز دقایقی قبل و پس از ۲۰ سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

جوان آنلاین: در دومین روز از دومین سفر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، فرودگاه سقز به عنوان یک مگاپروژه مهم و مطالبات بیش از دو دهه مردم کردستان امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس،  مطالعات این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان در سال ۱۳۷۵ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۴ مطالعات جانبی آن ادامه پیدا کرد براساس گزارشات موجود از سال ۸۴ تا ۹۳ حدود ۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد.

استاندار کردستان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: پروژه احداث فرودگاه شهدای سقز در دهه ۷۰ مصوب و سال ۱۳۸۲ مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شد اما بیشتر از منابع داخلی برای اجرای آن استفاده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت فرودگاه سقز ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ارزش فعلی این کلان پروژه ۲ هزار میلیارد تومان است.

استاندار کردستان با اشاره به نقش مهم این فرودگاه در تسهیل و امدادرسانی در مواقع بحران و پرکردن خلا پروازی شمال‌غرب کشور مابین کرمانشاه و ارومیه، افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این پروژه تزریق شد و مجددا شروع به کار کرد.

به گفته وی، در طول هفت ماه اخیر برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز محوطه، تجهیزات سالن ترمینال، بخشی ار محوطه‌سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه، تامین ماشین آتش نشانی انجام و تمام تجهیزات مستقر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار