کد خبر: 1198583
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
بدیهی است که دولت‌مردان آلمان به دلیل وابستگی به لابی صهیونیستی، التزام خود به پیروی بی‌چون‌وچرا از آمریکا و برخی اهداف جاه‌طلبانه شخصی، چشم به روی نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در غزه بسته و به حمایت از استمرار جنایات صهیونیست‌ها می‌پردازند.

جوان آنلاین: دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر جنایات وحشیانه رژیم جعلی اسرائیل در حالی دومین ماه خود را سپری می‌کند که مقامات غربی همچنان حاضر به عقب‌نشینی از حمایت‌های بی‌چون‌وچرای خود از صهیونیست‌ها نیستند.

به گزارش نورنیوز، در همین رابطه؛ «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در قامت یکی از مخالفان سرسخت آتش‌بس فوری در باریکه غزه به روزنامه آلمانی «هایلبرونر اشتیمه» گفته است: آزادانه اعلام می‌کنم که فکر نمی‌کنم درخواست آتش‌بس فوری یا وقفه طولانی در جنگ، درست باشد!

با توجه به حجم بالای تلفات جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه که به آماری بالای 11 هزار شهید و چند ده‌هزار زخمی رسیده و با عنایت به مطالبات گسترده جهانی از جمله مردم آلمان مبنی بر برقراری آتش‌بس و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، این سوال مطرح است که چرا سران برلین با آتش‌بس اعلام مخالفت می‌کنند؟

در پاسخ به این پرسش چند نکته قابل توجه است:

نخست؛ دولت‌مردان آلمانی مانند همتایان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی خود برخلاف ادعاهای دموکراتیک، همچنان بر این تصورند که این خواست و حمایت لابی صهیونیستی است که می‌تواند آنها را به قدرت رسانده یا در قدرت حفظ نماید نه رأی مردم.

به عبارت دقیق‌تر؛ جاه‌طلبی‌ و خودخواهی‌های انحصارگرایانه و قدرت‌طلبانه سیاست‌مداران آلمان موجب شده تا نه تنها چشم به روی جنایات صهیونیست‌ها در غزه ببندند و مطالبات ملت آلمان مبنی بر پایان جنگ را برنتابند بلکه هم‌نوا با صهیونیست‌های جنایت‌کار، مخالفت آشکار خود با آتش‌بس را اعلام کنند.

دوم؛ کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان، انگلیس، فرانسه و حتی اتحادیه اروپایی عملا استقلالی از آمریکا ندارند، چنانچه پیشتر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صراحتا گفته بود؛ اتحادیه اروپا تبدیل به ماشین صدور بیانیه بدون قدرت تصمیم‌گیری مستقل شده است.

جنگ اوکراین و ورود اروپا به بازی آمریکا علیه روسیه که هزینه‌های سنگین اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای اروپایی‌ها به همراه داشته نمودی از این وابستگی است.

سوم؛ رفتار آلمان‌ها در قبال غزه و اوکراین بیان‌گر طراحی آنها برای بازگشت به دوران نظامی‌گری‌ گذشته به بهانه تهدیدات امنیتی است. آلمان‌ها که برای تسلط بر اروپا و تبدیل شدن به بازیگر اول آمریکا در رقابت با فرانسه و انگلیس هستند، تنها گزینه خود در این مسیر را حمایت کور از سیاست‌های مشترک واشینگتن و تل‌آویو می‌دانند.

نکته اینکه؛ بنابر گزارش خبرگزاری DPA آلمان، برلین در سال 2023 حدود 303 میلیون یورو سلاح و تولیدات نظامی به اسرائیل ارسال کرده که تقریبا 10 برابر سال 2022 بوده است. همچنین نشریه بیلد به نقل از وزارت دفاع آلمان گزارش داده؛ در حالی که ابتدا در پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۴ دولت آلمان، ۴ میلیارد یورو (۴.۳ میلیارد دلار) برای کمک‌های نظامی به اوکراین اختصاص داده شده بود، دولت این کشور تصمیم گرفت تا این رقم را به ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) افزایش دهد.

با این تفاسیر؛ بدیهی است که دولت‌مردان آلمان به دلیل وابستگی به لابی صهیونیستی، التزام خود به پیروی بی‌چون‌وچرا از آمریکا و برخی اهداف جاه‌طلبانه شخصی، چشم به روی نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در غزه بسته و به حمایت از استمرار جنایات صهیونیست‌ها می‌پردازند.

البته تجربه‌های اخیر در سایر کشورهای اروپایی و حتی در انتخابات محلی آلمان نشان داده که این روند نمی‌تواند گره‌گشای اهداف سران غرب باشد و بلکه می‌تواند به سقوط آنها منجر شود.

در همین خصوص؛ نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که حمایت‌های بایدن از رژیم صهیونیستی چیزی جز کاهش اعتبار مردمی او به زیر 40 درصد به دنبال نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار