کد خبر: 1204948
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آواره‌کردن مردم غزه در داخل این سرزمین و به خارج از آن، مصداق پاکسازی نژادی است و باید فوراً متوقف شود.

جوان آنلاین: «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری کمیته مشورتی معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به توکیو سفر کرده، با خانم «کامیکاوا» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش تسنیم، در این دیدار، آخرین وضعیت روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. خانم «کامیکاوا» ضمن استقبال از سفر باقری، بر اهمیت برگزاری نشست معاونین وزرای خارجه به منظور ارتقای مناسبات دوستانه دو کشور تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن اشاره بر اهمیت روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ایران و ژاپن، بر ضرورت تلاش مضاعف به منظور ارتقای مناسبات دوجانبه به ویژه در بُعد اقتصادی و نیز همکاری و تبادل نظر در قبال تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، تاکید کرد.

باقری در این دیدار خواستار پایان‌دادن فوری به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی در غزه شد و اظهار کرد: از جامعه بین‌الملل و از جمله ژاپن انتظار می‌رود در این زمینه و نیز ارایه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تلاش و اقدامات بیشتری را انجام دهند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: آواره‌کردن مردم غزه در داخل این سرزمین و به خارج از آن، مصداق پاکسازی نژادی است و باید فوراً متوقف شود.

وزیر امور خارجه ژاپن نیر بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد و خوستار همکاری آحاد جامعه بین‌المللی برای توقف بحران و جلوگیری از گسترش آن شد. طرفین همچنین بر اهمیت همکاری برای تامین امنیت بین‌المللی تاکید کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، پس از سفر به پکن وارد توکیو شد و امروز پس از رایزنی با مقامات ژاپنی، توکیو را ترک کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار