کد خبر: 1220442
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۴۳ تن اکلیل و سرنج و ۱۰ میلیون عدد انواع مواد محترقه در تهران خبر داد و گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح دیروز سه نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح تهران بزرگ جان خود را از دست دادند. 
 غلامرضا مسکنی 

جوان آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۴۳ تن اکلیل و سرنج و ۱۰ میلیون عدد انواع مواد محترقه در تهران خبر داد و گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح دیروز سه نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح تهران بزرگ جان خود را از دست دادند. 
به گزارش «جوان»، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در نشست خبری درباره شب چهارشنبه‌سوری گفت: چهارشنبه‌سوری رسم دیرینه در فرهنگ ماست که متأسفانه چندسالی است به جای آنکه مردم در جشن‌های محلی به شادی بپردازند، تبدیل به یک جنگ و رویداد خطرناک شده‌است که باید از این اقدامات مخرب جلوگیری کرد. 
وی با تأکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، گفت: متأسفانه برخی از این شادی سوءاستفاده می‌کنند و با حرکات خطرناکی که مرتکب می‌شوند باعث نارضایتی و شکایت شهروندان می‌شوند. ما تمام گزارش‌ها و حادثه‌هایی را که در این شب‌ها رخ می‌دهد، داریم و می‌دانیم که چه تعدادی دچار نقص عضو مثل کوری یا چند نفر دچار سوختگی و آسیب‌های مختلف شده‌اند. این آمار برای ما دردناک است و دوست نداریم شهروندان دچار آسیب شوند، از این‌رو ما دلمان برای جوانانی که ممکن است قربانی سودجویان شوند، می‌سوزد. 
سردار محمدیان درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس برای برقراری نظم و آرامش در این شب اظهار داشت: پلیس برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال اقدامات پیشگیرانه خود را از دی ماه آغاز کرده‌است و در همین راستا نیز برخی از قاچاقچیان را که مواد محترقه وارد می‌کردند، رصد کردیم و با آنان برخورد شد. همچنین با صنوف هماهنگی داشتیم و تأکید شد که بدون اطلاع پلیس موادی را که ممکن است در ساخت مواد محترقه مورد استفاده قرار بگیرد، به کسی نفروشند. 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه حدود ۴۳ تن اکلیل سرنج را نیز از انبار‌ها شناسایی و توقیف کردیم، گفت: همچنین ۱۰ میلیون عدد مواد محترقه و ترقه‌های انفجاری و بمب‌های دست‌ساز را کشف کردیم و به عبارتی ۱۰ میلیون صدای انفجار از تهران برداشته شد. از این‌رو از قبل پلیس نظارت‌های خود را در ایستگاه‌های مترو نیز افزایش داد، به طوری که قابل‌مشاهده بود و در همین بازرسی‌های افراد حدود ۴۰۰ کیلوگرم مواد محترقه فقط در ایستگاه‌های مترو کشف شد. وی با بیان اینکه در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال تا صبح روز سه‌شنبه سه نفر در تهران جان خود را از دست داده‌اند، گفت: ۱۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند. سه محل دچار انفجار و پنج دستگاه خودرو نیز دچار آسیب شده‌است. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تعداد دستگیری‌های مرتبط با چهارشنبه‌سوری نیز گفت: مأموران پلیس ۲۲۱ نفر را در ارتباط با موادمحترقه دستگیر کردند و تعدادی مغازه هم پلمب شده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار