کد خبر: 1227811
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
زارع

به گزارش جوان آنلاین، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، در ارزیابی ها و راستی آزمایی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در سال 1402 مطلوبیت شاخص های کیفیت آب استان قزوین در مناطق شهری بالای 99 درصد و با کسب نمره عالی و در مناطق روستایی استان نیز بالای 96 درصد و حائز نمره عالی و خوب در بالاترین سطح شاخص های کیفیت کشوری قرار گرفته است .

به گزارش روابط عمومی، داراب بیرنوندی در تشریح عملکرد کیفی سال گذشته مرکز مذکور با اشاره به اهمیت آزمایش ها جهت اطمینان از سلامت آب آشامیدنی مردم تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 500 هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و روستایی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار آزمون میکروبی کیفیت و تعداد ۲۸۰۰ آزمون فیزیکی و شیمیایی آب و فاضلاب و تعداد ۳۰۰ آزمون فلزات سنگین انجام شده است که همگی بیانگر سلامت آب آشامیدنی مردم است.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاه های تخصصی آب و فاضلاب موجود در شرکت آبفای استان قزوین، سنجش سلامت و کیفیت آب در ۲۹ شهر و ۵۱۲ روستای تحت پوشش استان قزوین را به عهده دارند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای برنامه ایمنی آب نیز که در جهت ارتقاء کیفیت و کمیت آب می باشد این مرکز جزء استان های پیشرو و موفق در کسب گواهینامه کشوری ایمنی آب بوده و تا کنون موفق به کسب و تمدید گواهینامه اجرای این برنامه در پنج شهر قزوین، آبیک ، الوند،تاکستان و بویین زهرا و تعداد دو مجتمع بزرگ روستایی شامل مجتمع های شهید رجایی و شهید الهیاری و روستای حصار خروان گردیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین همچنین کسب رتبه برتر در شاخص های بهداشت آب از منظر وزارت بهداشت، تمدید گواهینامه ایزو 17025 ، شرکت در آزمون های مقایسات بین آزمایشگاهی کارشناسان استان و برگزاری دوره ی کشوری 7s را از عملکردهای این مرکز در بر قراری و ارتقاء دانش در سال گذشته خواند و همچنین از پذیرش انجام آزمایش های تخصصی آب و فاضلاب از کلیه دستگاه های اجرایی، ارگان های دولتی و مجموعه های خصوصی و انعقاد تفاهم نامه با تعاونی رمز سلامت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به تعمیر و راه اندازی ۱۱ دستگاه سنجش لحظه ای از مدار خارج شده شرکت با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال اظهار داشت : علاوه بر بکارگیری توان شرکت های دانش بنیان در این زمینه، با وجود قیمت روز هر دستگاه که ۲۰ الی ۳۰ میلیارد ریال می باشد، از هدر رفت اعتبار نیز جلوگیری شده است.

بیرنوندی اظهار داشت: پنج طرح ارتقاء کیفی در سال گذشته درپنج روستای استان که دارای مشکل کیفی آب بودند نیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال خریداری، نصب و بهره برداری گردید.

وی در پایان به تهیه و نصب ۸۵ دستگاه سامانه گندزدا جدید با هزینه ی ۱۵ میلیارد ریال و همچنین اعتبار ۸ میلیارد ریالی خرید قطعات یدک سامانه های گندزدا نیز اشاره و خاطر نشان کرد: سلامت و بهداشت آب آشامیدنی مورد نیاز مردم، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان قزوین است.

 

برچسب ها: آب ، فاضلاب ، قزوین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار