کد خبر: 710492
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
اظهارات جان كري به معني شكست حمايت از تروريسم و مداخله و تجاوزگري در كشور سوريه است.
اظهارات جان كري به معني شكست حمايت از تروريسم و مداخله و تجاوزگري در كشور سوريه است.
سيدحسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با ايسنا در واكنش به اظهارات جان كري، وزير امور خارجه امريكا در مورد تمايل اين كشور براي مذاكره با بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه گفت: اظهارات جان كري به معناي اعلام شكست سياست‌هاي سلطه‌گرانه و مداخله‌جويانه امريكايي‌ها در مسائل داخلي سوريه است.
وي افزود: امريكايي‌ها بعد از بيش از سه سال دخالت تهديد و تجهيز تروريست‌ها و حمايت از گروه‌هاي تروريستي امروز به اين نتيجه رسيده‌اند كه بدون مذاكره با دولت سوريه نمي‌توانند كاري از پيش ببرند و هيچ كدام از سياست‌هايشان اجرايي نمي‌شود. بر همين اساس مي‌توان گفت كه اظهارنظر وزير امور خارجه امريكا شكست حمايت از تروريسم و مداخله و تجاوزگري در كشور سوريه است.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت كه غربي‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه تنها راه حل بحران سوريه احترام به ملت و دولت سوريه از طريق مذاكره است. نقوي حسيني با تأكيد بر اينكه در شرايط فعلي بايد از طريق مذاكره به حل بحران سوريه ورود پيدا كرد، گفت: در حال حاضر بهترين فرصت است كه جمهوري اسلامي سياست گذشته خود در مورد انجام مذاكره براي حل بحران سوريه را همچون گذشته دنبال كند، جمهوري اسلامي محق اين است كه نقش خود را در ايجاد مقدمات مذاكرات سياسي ايفا نمايد.
وي همچنين لزوم پايبندي كشورها به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت در مورد مبارزه با تروريسم را ضروري خواند و گفت: امريكايي‌ها همچون تجارب گذشته در اين مورد عهدشكن هستند و به تعهداتشان عمل نمي‌كنند. اكنون بايد آنها دست از لجاجت برداشته و ديگر از گروه‌هاي تروريستي حمايت نكنند.
به گفته وي، بايد موضوع وتو مصوبات بين‌المللي برداشته شود تا شرايط براي مذاكره و گفت‌وگو در سوريه فراهم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار