کد خبر: 1060934
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە تصریح کرد:
رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: با عاملین مرگ ده‌ها قطعە پرندە زنبورخوار در اشنویه برخورد می شود.

کریم خضری اظهار داشت:  بر اساس گزارشات واصلە مردمی، یگان حفاظ محیط زیست اشنویە، در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان، متوجە شدند کە 2 نفر زنبوردار در اقدامی ناشایست و برای نابودی پرندە زنبور خوار اقدام بە سم پاشی زنبورها در کندوها کردە کە این پرندەها در هنگام تغذیە از زنبورها، مسموم و در نهایت در عرض چند دقیقە تلف شدەاند.

وی نمی‌توان برای مصلحت کاری و سود بیشتر هر عمل نادرستی را توجیە کرد چرا که راه‌های دیگری برای دور نگە داشتن این پرندگان از زنبورها وجود دارد کە می‌توان با توسل بە آنها این پرندە زیبا و بسیار ضروری برای اکوسیستم را از محدودە پرواز زنبورها بیرون کرد از جملە با پخش صدای گونە شکاری قرقی از ضبط صوت این پرندگان از محل فرار می‌کنند.

رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە در خصوص اقدامات صورت گرفتە، تصریح کرد: در برخورد با این پدیدە برای زنبورداران خاطی پروندە مقدماتی تشکیل و ضمن اخذ خسارات زیست محیطی، پروندە در راستای اعمال مادە ۱۳ قانون شکار و صید بە دادگستری ارجاع دادە خواهد شد.

وی گفت: کشتار دستە جمعی این گونە برای دفع آن توسط زنبورداران لطمات جبران ناپذیری بە تنوع زیستی شهرستان وارد خواهد آورد و سایر گونەهای گوشتخوار در هنگام تغذیە آن نیز آسیب خواهند دید، فلذا ادارە حفاظت محیط زیست با قاطعیت با چنین تخلفاتی برخورد خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر