کد خبر: 1090835
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
آبادان تنها نیست
انتشار انواع و اقسام اخبار و تحلیل‌های دروغین، طلبکاری از دولت سیزدهم و پاسخگویی به وضعیت موجود موضوع اصلی اکثر اخبار رسانه‌های معاند و بیگانه است.
نیره ساری
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در نهمین روز از حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل، تعداد جانباختگان حادثه به ۳۴ نفر رسید. عملیات و جستجو برای یافتن جانباختگان احتمالی با رعیات نکات ایمنی در حال انجام است. متخلفان احتمالی احتمالی در بازداشت به سر می‌برند و مالک اصلی ساختمان جزو جانباختگان حادثه است. تیم‌های ویژه‌ای با دستور مسئولان ارشد دولتی ابعاد مختلف ریزش ساختمان را بررسی می‌کنند.
 
دستور دادستان کل کشور
 
طبق گفته دادستان کل کشور گزارشات در خصوص ساختمان متروپل آبادان حاکی از تخلفات عدیده است و هر دستگاهی که در رابطه با این حادثه مقصر بوده تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. به گفته دادستان ۵ نفر از شهرداران و تعدادی دیگر از عوامل موثر در حال حاضر بازداشت هستند.
 
وی همچنین به رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان استان تاکید کرد: نباید هیچ اغماضی نسبت به متخلفین در هر بخشی چه قوه قضاییه، چه قوه مجریه و چه دستگاه‌های دیگر داشته باشند.
 
علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان از تشکیل کارگروه ویژه حقوقی ـ قضایی به منظور بررسی ابعاد حادثه متروپل خبر داد و گفت: ابعاد مختلف قضایی و حقوقی موضوع حادثه متروپل بررسی و نتیجه تحقیقات به دادگستری استان ارائه خواهد شد.
 
بانی وضع موجود آبادان کیست؟
 
برخی معتقدند دولت بانی اصلی این وضعیت بوده است و قصور استاندار خوزستان در دولت قبل محرز است. این در حالی است که در همین چند روز رسانه‌های بیگانه محور موج سواری اخبار خود را حادثه متروپل قرار دادند تا بلکه از آب گل آلود ماهی صید کنند. انتشار انواع و اقسام اخبار و تحلیل‌های دروغین، طلبکاری از دولت سیزدهم و پاسخگویی به وضعیت موجود موضوع اصلی اکثر اخبار این رسانه‌ها بوده است.
 
اما نکته قابل تاملی که هیچگاه از سوی رسانه‌های معاند به آن پرداخته نخواهد شد، موضوع ارتباط عمیق سازنده «متروپل» با دولتمردان دولت دوازدهم و تاثیر اصلی که این ارتباط در ساختن «متروپل» داشته است.
 
درست در روز‌هایی که متروپل با وضعیت غیر اصولی ساخته می‌شد حسین عبدالباقی مالک و سازنده برج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل به عنوان چهره ماندگار صنعت ساختمان در سال ۹ معرفی شد و لوح تقدیر گرفت. یک سال بعد هم به رغم هشدار کارشناسان مبنی بر عدم استحکام بنا، با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان از جمله استاندار وقت، برج خود را افتتاح کرد.
 
طلبکاران دولت سیزدهم
 
سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: «ساختمان فروریخته متروپل در دولت قبل با مشارکت شهرداری آبادان و با رانت، پرداخت رشوه و فساد به‌طور غیر استاندارد ساخته شده، استاندار دولت روحانی، آن را افتتاح کرده و وزارت صمت آن دولت، سازنده آن (حسین عبدالباقی) را به عنوان کارآفرین برتر و چهره ماندگار حوزه ساختمان در سال ۱۳۹۷ معرفی کرده است! اکنون بانیان وضع موجود و برخی سیاسیون حامی دولت قبل، باید با شرمندگی از ملت ایران و به‌ویژه مردم داغدار آبادان عذرخواهی کنند، اما همراه با معاندان، طلبکار دولت مردمی سیزدهم شده‌اند که باید پاسخگو باشد!»
 
به گفته سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پروانه احداث ساختمان متروپل، خارج از تأیید و نظارت قانونی سازمان نظام مهندسی انجام گرفته و حتی با توجه به هشدار‌های متوالی این سازمان، مسئولان مربوطه و شهرداری آبادان اعتنایی به انجام تخلفات صورت گرفته نداشتند. در این میان حضور مقاماتی، چون استاندار پیشین خوزستان در افتتاحیه جای سوال دارد!
 
مسئولان درکنار مردم
 
از دیگر برنامه‌های رسانه‌های معاند پمپاژ اخبار منفی و بازی با روان مردم بوده که دولت در کنار مردم نیست و آبادان در این حادثه تنها مانده است.
 
در کنار مطالبه عمومی محاکمه مسببین اصلی فاجعه «متروپل» این روز‌ها شاهد هستیم که دولت فعلی تلاش خود را برای مدیریت حادثه به کار گرفته است. به گفته رئیس جمهور با هر فرد در هر رده‌ای که در حادثه ساختمان متروپل مرتکب تخلف یا ترک فعل شده باشد برخورد خواهد شد.
 
پس از حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان، ریاست جمهوری در جلسه هیئت دولت بر نظارت بر طرح‌های عمرانی تاکید کرد و ابلاغیه‌ای هم از سوی وزارت کشور به استانداران سزراسر کشور برای نظارت میدانی فعال بر طرح‌های بزرگ ساختمانی صادر شد.
 
احمد وحیدی وزیر کشور از همان ساعات ابتدایی ریزش ساختمان به محل حادثه متروپل رفت و با حضور میدانی در کنار مردم و امدادگران ایستاد. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و وحیدی‌نژاد، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور نیز وی را دراین سفر همراهی کردند.
 
وحیدی مرد خستگی ناپذیر این روز‌های ابادان است که علاوه بر برگزاری جلسات و نشست شبانه، بر کار‌ها نظارت مستقیم می‌کند و در کنار مردم آبادان حضور دارد. شنیده‌ها حکایت از این دارد وی در این روز‌ها به دلیل نخوابیدن و افت فشار و قند خون زیر سرم هم رفته است. حضور عالیترین مقام وزارت کشور در قلب حادثه خود یکی از بزرگترین امتیازات دولت سیزدهم و تحقق وعده مردمی بودن است.
 
این در حالی است که در این روز‌ها انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و زینب اختری مشاور وزیر کشور ضمن عیادت از مصدومان حادثه ساختمان متروپل آبادان با خانواده متوفیان دیدار و با آن‌ها ابراز همدردی کردند.
 
از حضور مسئولان در کنار مردم تا دستور بررسی حادثه
 
حضور و بازدید از محل حادثه، نشست با روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی آبادان و داوطلبان تیم مداخلات خدمات سلامت روان در حادثه ساختمان متروپل از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور و مشاور وزیر کشور بود.
 
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز از دیگر افرادی است که از وضعیت امدادرسانی و آواربرداری در ساختمان مترو پل آبادان بازدید کرد و تصاویر این بازدید در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. یکی از این تصاویر، لحظه گریه یک جوانان آبادانی در آغوش محمد مخبر و بغض معاون رئیس جمهور است.
 
 
از حضور مسئولان در کنار مردم تا دستور بررسی حادثه
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار