کد خبر: 1091561
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
برگزاری جلسات اضطراری در آبادان ادامه دارد
مسئولان دولتی ضمن بازدید میدانی از محل فاجعه متروپل، از نزدیک در جریان نحوه امدادرسانی به مصدومان، عملیات آوار برداری و خاکبرداری و سایر مشکلات و نیازمندی‌های حادثه قرار گرفتند و دستورات لازم را صادر کردند.
گروه سیاسی جوان آنلاین: بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان روز دوشنبه دوم خرداد ماه فرو ریخت و طبق آخرین گزارش آمار فوتی‌های ناشی از این حادثه تا روز ظهر روز ۱۶ خردادماه به ۴۱ نفر رسید.
 
رئیس جمهور ١٣ خرداد بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده به آبادان سفر کرد و با حضور در خیابان امیرکبیر (امیری) آبادان عملیات آوار برداری را از نزدیک بررسی کرد.
 
بازدید میدانی رئیس جمهور و گفتگو با کسبه
 
رییس جمهور در این بازدید با تعدادی از کسبه حاضر در محل گفتگو کرد و تعدادی از مردم نیز در این دیدار مشکلات خود را با وی درمیان گذاشتند. این شهروندان بی واسطه از وجود فساد اداری در این شهرستان گلایه کرده و خواستار برچیده شدن فساد و برخورد با مسئولان ناکارآمد شدند.
 
یک شهروند آبادانی در جریان سفر رییس جمهور به این شهرستان و بازدید از محل ساختمان متروپل از وی درخواست رسیدگی به مشکلات آبادان را کرد. رییسی نیز در پاسخ به وی گفت:برای همین کار به آبادان و خوزستان سفر کرده ام.
 
حضور در منزل خانواده جلیلیان که چهار نفر از آن‌ها در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند و نیز دیدار با خانواده صالحیان‌پور از دیگر داغدیدگان حادثه متروپل جزو برنامه‌های رییس جمهور در این سفر بود.
 
معاون اجرایی رییس جمهور به آبادان رفت
 
پس از دو روز سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور بامداد امروز به منظور پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور وارد آبادان شد. هدف اصلی این سفر، برگزاری جلسات توسعه آبادان و خرمشهر و پیگیری مصوبات مرتبط با این عنوان است.
 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور به‌صورت میدانی، آخرین وضعیت آواربرداری متروپل را ارزیابی کرد و قرار است گزارش‌های لازم را به رئیس‌جمهور ارائه دهد. همچنین در این سفر، صادق خلیلیان؛ استاندار ویژه خوزستان، معاون رئیس‌جمهور را همراهی می‌کند.
 
رئیس جمهور ٢٧ اسفند سال گذشته در سفر پروژه‌ای به استان خوزستان دستور داد تا «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان» تدوین شود. به همین منظور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به معاون اجرایی خود مأموریت داد تا این طرح دنبال شود و بلافاصله پس از این حکم، فروردین ماه نخستین کارگروه طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر در تهران و دومین نشست هم در استان خوزستان برگزار شد.
 
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان بازدید از متروپل در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه دلخراش ریزش متروپل و تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه آواربرداری، اظهار داشت: لازم است از تلاش‌های ارزنده مسئولین استان و مسئولین کشوری در خصوص امداد و نجات و آواربرداری صورت گرفته تقدیر و تشکر کنم.
 
وی عنوان کرد: حادثه متروپل، حادثه تلخی بود که به موجب گزارش‌ها ۳۸ نفر از هموطنان عزیزمان جان شیرین خود را از دست دادند و تعدادی هم آسیب دیدند و مجروح شدند. آقای رئیس جمهور در بازدیدی که داشتند دستورات لازم را صادر کردند.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: حسب دستور رئیس جمهور در ایام نوروز به منظور بررسی پیشنهادات استان خوزستان، در خصوص طرح توسعه همه جانبه شهر‌های آبادان و خرمشهر به استان خوزستان آمدیم تا در برنامه ریزی مدون مشکلات شهرستان‌ها را احصا کنیم و اعتبارات لازم پیش‌بینی و قدری از مشکلات مرتفع شود.
 
مرتضوی در رابطه با تخریب متروپل تصریح کرد: فرماندهی عملیات در این حوزه با استاندار است که خوشبختانه با تدبیر پیش رفتند و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار وارد منطقه اروند شدند و دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شدند.
 
وی اضافه کرد: مجوز‌های لازم برای تخریب و تسریع موضوع پیشبینی شده است و قطعاً کار همچنان ادامه دارد یعنی پس از آوار برداری عزیزان به تخریب باقی مانده سازه اقدام خواهند کرد و کار تعطیل شدنی نیست. همه دستگاه‌ها پای پروژه هستند.
 
حضور شبانه روزی وزیر کشور در آبادان
 
بازدید‌های میدانی مسئولان دولتی در حالی است که پیش از این احمد وحیدی وزیر کشور از همان ساعات ابتدایی ریزش ساختمان به محل حادثه متروپل رفت و با حضور میدانی در کنار مردم و امدادگران ایستاد. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و وحیدی‌نژاد، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور نیز وی را دراین سفر همراهی کردند.
 
وحیدی علاوه بر برگزاری جلسات و نشست شبانه، بر کار‌ها نظارت مستقیم داشته و در کنار مردم آبادان ماند. همچنین انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و زینب اختری مشاور وزیر کشور ضمن عیادت از مصدومان حادثه ساختمان متروپل آبادان با خانواده متوفیان دیدار و با آن‌ها ابراز همدردی کردند.
 
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز از دیگر افرادی است که از وضعیت امدادرسانی و آواربرداری در ساختمان مترو پل آبادان بازدید کرد و تصاویر این بازدید در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. یکی از این تصاویر، لحظه گریه یک جوانان آبادانی در آغوش محمد مخبر و بغض معاون رئیس جمهور است.
 
گفتنی است تعداد بازداشتی‌های مرتبط با متروپل به ۱۴ نفر افزایش یافت. تاکنون نیز ۴ شهردار از جمله شهردار فعلی آبادان و ۳ شهردار سابق، رئیس سازمان نظام مهندسی وقت آبادان، ناظر و طراح پروژه متروپل آبادان، تعدادی از پرسنل مرتبط با صدور مجوز‌ها که با افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی آبادان همکاری و همراهی داشتند، دستگیر شدند.
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار