کد خبر: 1116530
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
یک مقام فائو می‌گوید، بحران غذایی در جهان خیلی قبل‌تر از عملیات روسیه در اوکراین آغاز شده و تعداد گرسنگان در جهان ۶۰ میلیون نفر افزایش یافته بود.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ کوبیاکوف، مدیر دپارتمان ارتباطات با روسیه در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: خط گرسنگی در جهان در سال‌های گذشته حدود ۶۰ میلیون نفر افزایش یافته است و همه‌گیری کرونا مشکل گرسنگی را تشدید کرده و مبارزه با آن را دشوار کرده است.

وی افزود: روند کلی در این سال‌ها این است که تا سال ۲۰۲۰، قبل از شروع همه گیری کرونا که بحران غذایی چندان احساس نمی‌شد، دامنه گرسنگی سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یافت و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، حدود ۶۰ میلیون نفر افزایش یافت.

وی با یادآوری موفقیت‌های به دست آمده توسط فائو در حل مشکل گرسنگی گفت: در سال ۱۹۴۵، جمعیت جهان حدود ۲.۳ میلیارد نفر بود، و با در نظر گرفتن جنگ ویرانگر جهانی دوم حدود یک میلیارد نفر در خط گرسنگی قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۷، جمعیت جهان ۷.۵ میلیارد نفر بود و تعداد گرسنگان در جهان ۶۸۰ میلیون نفر بود، یعنی تقریباً یک نفر از هر ۹ نفر، نه یک نفر از هر سه نفر.

کوبیاکوف گفت که فائو در حال بررسی پیشنهاد مسکو برای عرضه رایگان نیم میلیون تن غلات به کشور‌های فقیر است.

بر اساس توافق صادرات غلات که روسیه، سازمان ملل، ترکیه و اوکراین در ژوئیه گذشته، بر سر آن توافق کردند صادرات غلات اوکراینی از طریق یک گذرگاه امن در دریای سیاه با بازرسی از تمام کشتی‌ها در استانبول انجام می‌شود، علاوه بر آن تضمین می‌شود که صادرات محصولات کشاورزی و کود‌های شیمیایی روسیه به بازار‌های جهانی انجام می‌شود.

فائو تیر ماه گذشته هم در گزارشی جدید اعلام کرد، حدود ۲.۳ میلیارد نفر در جهان امنیت غذایی ندارند و جنگ اوکراین، همه گیری کرونا، تغییرات اقلیمی و خشکسالی از جمله اصلی‌ترین دلایل به خطر افتادن امنیت غذایی در جهان است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار