کد خبر: 1150920
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد اینکه اروپا در خطر تبدیل شدن به یکی از ایالت‌های آمریکا است را مایه تاسف توصیف کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه، با انتقاد از هشدار مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مورد اینکه اروپا «تحت سلطه» ایالات متحده است، آن را مایه تاسف خواند.

پیستوریوس در مورد اظهارات جنجالی مکرون به زد دی اف آلمان گفت: این اظهار نظر را مایه تاسف دیدم، اما فکر می‌کنم کاخ الیزه تا حدودی آن را تصحیح کرده است. ما هرگز در خطر تبدیل شدن یا تبدیل شدن به رعیت آمریکا نبوده‌ایم.

مکرون در آخر هفته در مصاحبه‌ای که در آن گفت اروپا نباید «پیرو» واشنگتن یا پکن باشد و یا گرفتار هرگونه تشدید تنش بر سر تایوان شود، از آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در سفر به آمستردام بر اظهارات جنجالی خود ایستاد و افزود: متحد آمریکا بودن به معنای تحت سلطه بودن نیست.

مکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در آمستردام با مارک روته نخست وزیر هلند، گفت: متحد بودن به معنای رعیت بودن نیست، به این معنا نیست که ما حق نداریم برای خود فکر کنیم.

پیستوریوس گفت که برای اتحادیه اروپا کلیدی است که بتواند در مورد سیاست خارجی و سیاست امنیتی صحبت و مواضع خود را تعیین کند.

وی افزود: این وظیفه ما است و به ایجاد شکاف بین مواضع مختلف کمکی نمی‌کند و در نهایت تنها به سیاست خارجی چین کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار