کد خبر: 1164054
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
رییس جهاد دانشگاهی خبر داد
رییس جهاد دانشگاهی، استفاده از فناوری را از عوامل مهم محرومیت‌زدایی دانست و گفت: تاکنون سه پارک علم و فناوری از سوی نهاد جهاد دانشگاهی در مناطق محروم کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حسن مسلمی نائینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این پارک‌ها هم اکنون در حال فعالیت هستند و در آن‌ها ۵۰۰ شرکت مستقر شده‌اند.

وی افزود: بسیاری از فعالیت‌های فناورانه‌ای که در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، در راستای محرومیت‌زدایی است؛ از این رو، تمام دستاورد‌های فناورانه جهاد در حوزه‌های روستایی، کشاورزی، سلامت، برق و الکترونیک و به منظور محرومیت‌زدایی تعریف شده است.

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه در نمایشگاه آبادیران ۲۴ شرکت فعال در حوزه محرومیت‌زدایی حضور یافته اند، اظهار داشت: فناوری، یکی از عوامل موثر در محرومیت‌زدایی است و در صورتی که در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال، از فناوری‌های نوین استفاده شود، درآمد مردم چندین برابر خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: کاربرد ابزار‌های فناورانه علاوه بر ایجاد انگیزه در روستاها، موجب ارتقای درآمد‌ها نیز خواهد شد.

مسلمی نائینی از استفاده از دستگاه‌های ریسندگی در مناطق محروم به عنوان نمونه‌ای از این فعالیت‌ها نام برد و افزود: در حال حاضر در روستا به روش‌های سنتی ریسندگی انجام می‌شود و شمار زیادی از روستاییان مشتاق اند در این حوزه فعالیت کنند. اگر فناوری در این زمینه وارد شده و دستگاه‌ها فناورانه شوند، این مساله علاوه بر افزایش درآمدزایی روستاییان، اشتغال را هم در این مناطق رونق می‌بخشد.

نخستین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا در راستای اجرای برنامه ملی با عنوان «آبادیران» سه شنبه ۲۳ خرداد ماه با حضور «روح الله دهقانی فیروز آبادی» معاونت علمی، فناوری رئیس جمهور، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی، «عارف نوروزی» سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد. این نمایشگاه امروز به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار