کد خبر: 1167063
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش دولت نجات ملی یمن با انتشا پیام مشترکی، به ائتلاف سعودی-اماراتی هشدار دادند که به جنگ فکر نکنند و به دنبال صلح باشند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمد العاطفی وزیر دفاع و محمد الغماری رئیس ستاد مشترک ارتش دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه بار دیگر به ائتلاف سعودی-اماراتی هشدار دادند که به گزینه جنگ مجدد علیه یمن فکر نکنند.

العاطفی و الغماری در یک پیام مشترک که به مناسبت عید قربان به سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن ارسال کردند، گفتند: تحرکات اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی نشان داد که صرفا ابزاری در دست قدرت‌های استعماری و امپریالیستی هستند تا بتوانند اهداف آنان را در منطقه محقق کنند.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل از این فرماندهان یمنی گزارش داد، ائتلاف سعودی فکر می‌کند که صلح، چتری است که می‌تواند با استفاده از آن، به جنگ سرد خود ادامه دهد، ستون پنجم خود را فعال کند، به محاصره یمن ادامه داده و در نوار مرزی به جنایات خود علیه ملت این کشور ادامه دهد.

العاطفی و الغماری ادامه دادند: جنگ، راهی به سوی صلح است و به محض اینکه دشمن احساس کند امنیتش در خطر است، علیرغم میل باطنی، به سمت صلح حرکت خواهد کرد. نیرو‌های یمن، هر دستی را که بخواهد به حاکمیت یمن تعدی کند، قطع خواهد کرد.

علیرغم تهدید‌های مسئولان یمن، در شرایط برقرای آتش‌بس موقت میان ارتش یمن و ائتلاف سعودی، در رویدادی بی‌سابقه از سال ۲۰۱۵ تاکنون، به تازگی یک هیأت از اعضای وزارت ارشاد و حج و عمره دولت نجات ملی یمن، برای ادای مناسک حج عازم عربستان سعودی شد.

در این هیأت «فؤاد ناجی» معاون زیر ارشاد و امور حج و عمره یمن، «عبدالرحمن النعمی» سرپرست حوزه حج و عمره در وزارت ارشاد، سرلشکر «یحیی عبدالله الرزامی»، «علی علی جعیل» مدیرکل حج و عمره و همچنین شماری از علمای یمنی و شیوخ قبایل در این هیأت حضور داشته‌اند.

در پیام فرماندهان یمن، به ائتلاف سعودی نسبت به بازگشت به میدان نبرد هشدار داده و تأکید شد: آنچه در هشت سال پیش در میادین نبرد رخ داد، مانند آنچه در آینده خواهد بود، نیست. ائتلاف هشدار‌های رهبر انصارالله را جدی بگیرد؛ زیرا منحرف شدن از مضامین گفته‌های وی، به منزله اعلان جنگ است.

در پایان این پیام آمده است: صبر ما طولانی نیست و به خود، اعتماد داریم. همان اندازه که آماده صلح هستیم، برای جنگ نیز آماده شده‌ایم. ما آمده هر احتمالی هستیم.

یش از یک سال است که در کشور یمن آتش‌بس برقرار است. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

ائتلاف سعودی هنوز تمام شروط دولت نجات ملی یمن را محقق نکرده، از این‌رو آتش‌بس با وساطت سازمان ملل و عمان به صورت موقت در یمن تمدید می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار