کد خبر: 1169076
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
در دیدار رئیس جمهور قزاقستان با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در شهر «آستانه» دو تفاهم نامه در زمینه ترانزیتی امضا شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «ژان اسلبورن» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در شهر «آستانه» دیدار کرد.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: سفر وزیر امور خارجه لوکزامبورگ چشم‌انداز‌های مثبت را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه می‌گشاید.

توکایف گفت: در حاشیه هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با «خاویر بتل» نخست وزیر لوکزامبورگ گفتگو‌های سازنده‌ای داشتم. این گفت‌وگوی بسیار سازنده و معنادار در مورد چشم‌انداز بلند مدت برای تعمیق مشارکت سودمند دوجانبه بین آستانه و لوکزامبورگ به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: قزاقستان برای کشور و مردم لوکزامبورگ احترام زیادی قائل است، ما نسبت به آینده همکاری متقابل خود خوش بین هستیم.

طرفین در مورد چشم انداز همکاری بین کشور‌ها در زمینه‌های حمل و نقل و لجستیک، دیجیتالی شدن، انرژی سبز و همچنین از طریق مرکز مالی بین المللی آستانه گفتگو کردند.

آسلبورن خاطرنشان کرد که همکاری بین دولت‌ها مثبت است. امروز دو یادداشت تفاهم امضا کردیم. ضمن این که در حال حاضر «کارگولوکس» ۲۱ پرواز هفتگی به قزاقستان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: لوکزامبورگ یک هاب چند وجهی است و از این نظر فرودگاه آستانه برای ما نکته بسیار مهمی است. ما بسیار سپاسگزاریم که شرکت لوکزامبورگ می‌تواند این پروژه بزرگ مشترک را اجرا کند. ما یادداشت تفاهم دومی را با وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و هوافضا امضا کرده‌ایم.

همچنین شرکت کنندگان در این نشست در مورد موضوعات مهم در دستور کار بین‌المللی تبادل نظر کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار