کد خبر: 1169103
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون خروج نخبگان از کشور مصوبه‌ای دارد که اعضای بنیاد ملی نخبگان خارج از فراخوان می‌توانند به دانشگاه‌ها معرفی و جذب شوند.

به گزارش جوان آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با فارس پیرامون خروج نخبگان از کشور، گفت: باید قدر نخبگان را بدانیم، وقتی نخبگان از کشور خارج می‌شوند در حقیقت ژن‌های هوشمند و نخبگی از کشور خارج می‌شوند.

وی افزود: نخبگان در مرز‌های جغرافیایی نمی‌گنجند و متعلق به تمام جامعه بشریت هستند، ولی اگر نخبگان جایی که ریشه آنهاست را ترک کنند و در آنجا اثربخشی نداشته باشند زیست‌بوم خود نخبه متضرر خواهد شد، نگاه ما به نخبگان یک نگاه راهبردی و نگاه به آینده است.

وزیر علوم درباره طولانی بودن مسیر جذب نخبگان در دانشگاه‌ها گفت: برای رفع این چالش مصوبه‌ای از شورای عالی جذب دریافت کرده بودیم که بر اساس آن به محض تایید فرد، دانشگاه‌ها مکلف هستند قرارداد همکاری را منعقد کنند که خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مصوبه‌ای را گذرانده که اعضای بنیاد ملی نخبگان خارج از فراخوان می‌توانند به دانشگاه‌ها معرفی و جذب شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر