کد خبر: 1170560
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد میزان تایید عملکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در اوایل ماه جولای در رقم ۴۰ درصد ثابت مانده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، نظرسنجی هفته جاری رویترز- ایپسوس نشان می دهد میزان تایید عملکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در اوایل ماه جولای در رقم 40 درصد ثابت مانده که نزدیک به پایین ترین رقم در دوران ریاست جمهوری او است.

در این نظرسنجی جدید آنلاین 3 روزه از مردم آمریکا پرسیده شد که آیا شما روش جو بایدن در انجام وظایف ریاست جمهوری اش را تایید یا عدم تایید می کنید؟ جمع آوری پاسخ ها نشان دهنده کاهش محسوس میزان تایید عملکرد وی نسبت به ماه قبل بود. بر این اساس این رقم از 41 درصد به 40 درصد کاهش یافته که پایین ترین رقم در دوران ریاست جمهوری او است.

براساس این نظرسنجی، 21 درصد پاسخ دهندگان اقتصاد را بزرگترین نگرانی خود اعلام کرده اند در حالی که 15 درصد از شرکت کنندگان، جنایت و فساد را عامل نگرانی خود می دانند.

این در حالی است که این رقم مشابه رقم تایید عملکرد دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش، و نسبتا رقم پایینی در مقایسه با روسای جمهور قبلی یعنی باراک اوباما و جورج بوش است.

در همین حال نتایج یک نظرسنجی که به طور مشترک توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز NORC انجام شد نشان می دهد که تنها نیمی از طرفداران حزب دموکرات فکر می‌کنند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بایستی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 نامزد شود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد چنانچه کل آمریکایی‌ها (اعم از طرفداران حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شود تنها 26 درصد آمریکایی‌ها خواستار آن هستند که بایدن بار دیگر نامزد انتخابات شود.

مصاحبه‌های عمیق‌تر با پاسخ‌دهندگان به این پرسشنامه نشان داد که سن بایدن یکی از اصلی‌ترین دلایل تردید برای میل به نامزدی مجدد او در انتخابات است. علاوه بر این، گروه دیگری از دموکرات‌ها که جوان‌تر هستند می‌گویند خواستار آن هستند که رهبری حزب در دستان کسی باشد که به ارزش‌ها و افکار آنها نزدیکی بیشتری داشته باشد.

بایدن که در حال حاضر 80 سال سن دارد در روز انتخابات ریاست‌جمهوری که در سال 2024 برگزار می‌شود 82 ساله خواهد بود و چنانچه برای یک دوره دیگر انتخاب شود در 86 سالگی منصبش را به اتمام خواهد رساند. او مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار